Saturday, April 27, 2013

پژوهشگران استراليايي در مطالعات خود دريافتند که زعفران دارای يکی از فاکتورهای کليدی در پيشگيری از کاهش قدرت بينايی و نابينايی است.

اين مطالعات که در يکی از مراکز چشم پزشکی و تحقيقات بينايی استراليا انجام شد، نشان داد که گياه زعفران اثرات قابل ملاحظه ای بر روی ژن هايی دارد که عملکرد سلول های بينايی را تنظيم مي کنند.

در ادامه اين تحقيق، تعدادی از بيماران مبتلا به تحليل ماکولار وابسته به سن (نوعی عارضه چشمی ناشی از پيری)، مورد آزمايشات بالينی قرار گرفتند. در اين بررسی ها مشخص شد که درمان به موقع اين بيماران با مکمل های حاوی عصاره زعفران می تواند آسيب وارده به سلول های بينايی را ترميم نمايد.

براساس اين پژوهش، عصاره زعفران نه تنها سلول های گيرنده نوری در چشم را از تخريب حفظ می کند، بلکه می تواند از بيماری هايی همچون تحليل ماکولار و التهاب رنگدانه ای شبکيه چشم (نوعی بيماری چشمی ژنتيکی و مهم ترين عامل شب کوری) پيشگيری نموده و همچنين آنها را بهبود بخشد.


********************

بد بختی که یکی دو تا نیست: اکثریت چیزهای خوب واسه سلامتی انسانها یا گرونند و یا کمیاب: از گردو و فندوق و پسته بگیر تا زعفران و چای سبز و...بخصوص تو ایران کنونی با تحریمهای وحشتناک!! موندم رفقای گیاهخوار و مهمتر از اون 'وی گن'عزیزمون تو شهرستانها ئی چون سبزوار و بروجرد و اراک....چیکار میکنند و چی میخورند.....!؟ بخصوص که ویتامینها و املاح مدنی بیشتر تو همین محصولات گرون قیمت یافت میشن....یه توصیه دارم:رفقا با رفتن به مغازه های زنجیره ای(نه دکونهای کوچک و مستقل) تا میتونند بسته های کوچک اینگونه محصولات رو باز کرده و حداقل روزی دو مشت نوش جان کنند ...(آره درست خوندید مصادره انقلابی)!! بقیه اش رو هم بزارین هم اونجا تا دیگران نیز گوارای وجودشان کنند!! اینجوری هم سئو تغذیه نخواهند داشت و هم خیرشون بدیگران ,که شهامت آنارشیستها رو ندارن ,هم برسه !!
زنده باد گیاهخواری که اولا انسانیست ودوما ضامن سلامتی (البته توام با ورزش) میباشد
زنده باد مصادره انقلابی - مرگ بر سرمایه داری 
آزادی از سئو تغذیه و پیشگیری از مریضی حق مسلم هر انسان میباشد
پس درنگ نکنید: رفقای متحد هیچگاه شکست نمیخورن
پیمان پایدار 

No comments:

Post a Comment