Wednesday, April 10, 2013

 یک فیزیکدان سوئیسی بنام پاراسلوس با مطالعات خود کشف کرد انسان زمانی بیمار می شود که هماهنگی بین او و چیدمان ستارگان زمان تولدش از بین رود, هرچند سالها قبل از او فیثاغورث اصل ارزشمند توازن سیاره ای را مطرح کرده بود. او اعتقاد داشت هر ستاره ای از طریق حرکت و جابجایی در فضا ارتعاش ویژه ای را ایجاد می کند مجموع ارتعاشات ستارگان یک توازن موسیقیایی تولید می کند که توازن کیهانی (موسیقی کیهانی) نامیده می شود در هنگام تولد فرد ملودی ایجاد شده توسط ستارگان در ذهن تازه و حساس کودک نقش می بندد در طول زندگی هرگاه با این ملودی همگام و همخوان باشیم سالم و تندرست خواهیم بود و هرگاه این هماهنگی را از دست بدهیم مبتلا به بیماری خواهیم شد.


 در این زمینه پاراسلوس کار جالبی انجام داد او تا قبل از دیدن چارت تولد هر بیمار برای او دارو تجویز نمی کرد به این ترتیب او توانست بیمارانی را که پزشکان در معالجه آنان ناتوان بودند معالجه کند.

 اما سلامتی یعنی چه؟ اگر از یک پزشک بپرسید سلامتی یعنی چه، او پاسخ خواهد داد سلامتی یعنی بیمار نبودن اما این تعریف منفی است سلامتی وضعیتی مثبت است در حالی که بیماری وضعیتی منفی است ذات و طبیعت انسان سلامتی است سلامتی همواره وجود دارد اما بیماری گاهی اوقات به سراغ ما می آید پاراسلوس معتقد بود برای اصل سلامتی باید تعریف مثبتی ارائه کرد.

 بسیاری از پزشکان در اروپا جهت تشخیص امراض از ستاره شناسی استفاده می کنند تا ضعف های فیزیکی و جسمی را به این وسیله آشکار کنند بدین شکل پیشاپیش فرد را از اندام های آسیب پذیر وی آگاه ساخته و از او می خواهند تا با اقدامات پیشگیرانه مراقب آن نواحی باشد تا در آینده از بروز خطرات جلوگیری به عمل آید در ستاره شناسی متولدین ابتدای هر برج سلامت و تندرست و متولدین آخر برج ضعیف و بیمار و یا بیشتر مستعد بیماری اند

 
 **************************

با تشکر از دوست عزیزم, دکتر آزاده وارسته, برای ارسال این متن به نه سخد
پیمان پایدار


 
 
 



No comments:

Post a Comment