Thursday, March 3, 2011

چرا پرچم سیاه؟:MuRraY BooKchiN موری بوکچین

پرچم سیاه سمبل آنارشی می باشد.در بین کسانی که تشخیص ش می دهند عکس العملها یی از قبیل وحشت تا شادکامی را بر می انگیزاند.پرس و جو کنید که چه معنائی دارد و  آماده باشید تا هر چه بیشتر در گردهمائی های عمومی آنرا ببینید....آنارشیست ها علیه تمامی دولت ها می با شند زیرا آنها معتقدند که اراده آزاد و آگاه فرد,قدرت نهائی گروه ها و خود جامعه می باشند.آنارشیست ها به مسئولیت و پیشگامی( ابتکار) فردی معتقدند و به همکاری از صمیم قلب گروههائی که از افراد آ زاد تشکیل شده باشد. دولت نقطه مقابل این ایده آل می باشد,متکی به قهر سنگدلانه و فریبکاری عامدانه برای تسهیل کنترل بیشماری توسط عده ای کم.اینکه این دغلکاری و روند خشونت آمیز توسط اسطوره هائی از قبیل حق الهی شاهان,انتخابات دموکراتیک,و یا حکومت انقلابی خلق اعتبار خود را کسب می کند برای آنارشیست ها کمترین اهمیتی ندارد.ما کلیت(تمامیت) مفهوم دولت را نفی می کنیم و مبنا را اتکای بنیادی( رادیکال) به قابلیت مشکل گشایی انسانهای آزاد قرار می دهیم. 

چرا پرچم  ما سیاه است؟ سیاه رنگ نفی می باشد.پرچم سیاه نفی تمامی پرچم هاست.
 نفی  ملت گرایی است. چرا که نژاد انسان را علیه خودش بر می انگیزاند و اتحاد تمامی  انسانها را رد می کند.سیاه روحیه بر آشفتگی و خشم علیه تمامی جنایات شنیعی که در تحت نام وفاداری به یک دولت علیه انسانیت تداوم بخشیده می شود ,می باشد.بر آشفتگی و خشم علیه اهانت به شعور بشر که تلویحا در تظاهر,دورویی/ ریا و مغلطه های تحقیر پذیر دولت مو جود می باشد.....سیاه همچنین رنگ سوگواری است ;پرچم سیاه که ملغی کردن ملت می باشد,همچنین برای قربانی ها یش سوگواری می کند.میلیون ها انسان شمارش ناپذیر کشته شده در جنگ های داخلی و خارجی,برای سر افرازی بزرگتر و ثبات دولتی خونخوار.سوگواری برای کسانی که ثمرات کا ری شان از طریق مالیات دزدیده می شود تا بلکه صرف قتل و عام و سرکوب دیگر انسانها شود.سوگواری نه فقط برای بدنها ی مرده بلکه روحیه های خرد (معلول) شده در زیر سیستم اتوریته گر و هرمی ;سوگواری میلیونها سلول مغزهائی که مختل شدند و دیگر شانس روشنائی بخشیدن به جهان را ندارند.رنگ اندوه و تسلی ناپذیر می باشد.

اما سیاه زیبا هم هست.رنگ عزم راسخ گره گشایی و قدرت هست,رنگی که با آن دیگر رنگها واضح و مشخص میگردند.سیاه رنگ اسرار آمیز حول و حوش رویش و زایندگی است,بستره زندگی جدید که همیشه در حال تکامل,از سر گرفتن, طراوت بخشیدن و بازتولید خود در تاریکی ست. بذر پنهان در زمین, سفیر عجیب نرزامه, رشد مرموز نطفه در رحم , تمامی اینها را رنگ سیاه در میان می گیرد و حفاظت می کند.

پس سیاه نفی است, خشم است, بر آشفتگی ست, سوگواری ست, زیبائی ست و امید, پرورش و حفاظت فرمهای جدید زندگی انسانی و روابط ش بر روی و با این زمین می باشد. پرچم سیاه معنایش تمامی این چیزهاست.ما مفتخر به حملش هستیم. می بخشید اگر مجبوریم و چشم براه آنروزی که چنین سمبلی دیگر مورد نیاز نباشد.

ترجمه: پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment