Saturday, December 1, 2018

#مصاحبه_با_مسعود_فراستی_در_برنامه_من_و_شما

رفتار_غیر_حرفه ای_مجری_برنامه_"من_و_شما"_در_مصاحبه_با_مسعود_فراستی#


بخش کامل مصاحبه نیمه تمام آرش ظلی پور با مسعود فراستی در برنامه "من و شما" | مسعود فراستی امروز(جمعه، نُهم آذر ماه نود و هفت) به عنوان منتقد به برنامه "من و شما" دعوت شده بود ولی نوع برخورد و پاسخگویی مجری برنامه به گونه ای بود که مخاطب احساس می کند با مسعود فراستی یک مشکل شخصی دارد و حال وقت تصفیه حساب شخصی است و برای .این منظور از عباراتی استفاده می کند که از دایره ادب خارج است
https://www.aparat.com/v/jR7VK
================
پسگفتار#
مدتها بود که میخواستم راجع به منتقد باسواد و فرهیخته سینمای ایران و جهان، مسعود فراستی، و نقدهای بغایت عالیش از گرایش غالب در سینمای ایران(عمدتا کمدیهای مزخرف) و جهان بنویسم...باری، برخورد احمقانه ، سخیف و بچه گانه مجری برنامه موجب شد که در اینجا فرصت را غنیمت شمرم و به این سخن دامن بزنم... فراستی که با نوشته هایش و ،عمدتا، گفتگوهای تلویزیونی در برنامه هفت به "شهرت" رسید ،از نظر من، باصلاحیت ترین شخصیتی است که میتواند در مورد  سینما صحبت کند و مخاطبینش از سخنان متین و پر معنایش بیاموزند: معیارهای انسان شناسانه، جامعه شناسانه و هنری اش بغایت مورد تقدیر نویسنده این سطور است. اینکه اکثر دست اندکاران سینما ، مخاطبان، هنرمندان و حتی "منتقدین" جامعه ایران ،و حتی جهان، تاب شنیدن نقدهای اصولی شخصی چون فراستی را ندارند از یک عامل مهم و عمده نشات میگیرد: سطل نازل فرهنگی،کالایی،بینندگان و...غالب در جهان سرمایه داری است . اینکه فیلم "اژدها" و یا "تایتانیک" جزو پرفروش ترین فیلمهای ایران و جهان میشوند،بدرستی همانطورکه فراستی میگوید، نشان خوب بودنشان نیست...از مستهجن و ضد اجتماعی و ارتجاعی بودنشان هم که فاکتور بگیریم...مثل اینست که بگوییم چون 6 میلیارد آدم در دنیا کماکان به خدا ، دین/مذهب، خرافات، و معجزه معتقدند پس درست میگویند و حرفشان بر حق است!! خیر،حتی اگر در مقابل تمام مردم جهان یک نفر پیدا شود که حرف اصولی و درست بزند من شخصا به آن یک نفر "سر تعظیم فرود میآورم"!! دست آخر: از برخورد فراستی و ترک برنامه نیز بغایت خرسند شدم:واقعا که مایه ننگ هستند گردانندگان تلویزیون ارتجاعی ولی وقیح و کلیت نظام کثیفشان.
*******************
جوامع بشری تنها و تنها با نقد و آنهم نقدی بیرحمانه از تمامی جریانات و تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی،بیک کلام اجتماعی، است که میتوانند بجلو سوق پیدا کنند...وگرنه نه تنها درجا بلکه به عقب و حتی قهقرا کشیده خواهند شد...باشد که جوانان، زنان، و در کل قشر فرهیخته ایران و جهان با مطالعه هر چه بیشتر کتب خوب و غنی-از هر نوع و در هر زمینه-،دیدن فیلمهای انسانی/مترقیانه و تئاترهای آموزنده بتوانند به خود و جامعه پیرامونشان نقب زده تا دستی در ساختن  دنیایی بهتر برای آیندگان داشته باشند.
ننگ و نفرت نثار کوته نظران و کاسبکاران فرهنگ کالایی/ارتجاعی حاکم بر جهان
زنده باد نقد اجتماعی به تمامیت سیستم اقتصادی، سیاسی، فرهنگی جهان سرمایه داری
پیش بسوی آزادی- زنده باد آنارشی
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment