Wednesday, June 6, 2012


بیست تبلیغ هشداردهنده و دیدنی
آلودگی هوا و دریاها، از بین‌رفتن جنگل‌ها و … از جمله مشکلات زندگی امروز هستند؛ اما تلاش برای رفع آنان وجود دارد و این تلاش‌ها با آگاه‌سازی عمومی در سطح جهان باید گسترده‌تر شود. در این مطلب ۲۰ تبلیغ جالب می‌بینیم که به غیر از جلب توجه به خاطر طراحی زیبا و ایده خلاقانه آن، باعث می‌شود که اندکی به این مشکلات بیاندیشیم و شاید قدمی در راه کمک به حل این معضلات و داشتن جهانی بهتر برداریم. شاید ما بتوانیم با کارهایی کوچک، گامی در راه بهبود این مشکلات برداریم. به عنوان مثال برای حفاظت از منابع طبیعی سعی کنیم از آلوده‌کردن آب دریاها بپرهیزیم. خواهیم دید که همین حرکت‌های کوچک در آینده موجب می‌شود که دنیایی بهتر و سالم‌تر برای نسل‌های آینده داشته باشیم. با هم این تبلیغات جذاب را می‌بینیم.
هرچه بیشتر در کمک به کودکی که به بیماری اوتیسم دچار است تعلل کنید، کارتان سخت‌تر می‌شود.
act fast 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
قبل از آن که خیلی دیر شود به زمین اجازه نفس‌کشیدن بدهید.
before its too late 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
۷۰ درصد مواد پلاستیکی به دریا ریخته می‌شود.
brain corals 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
دریا دیر یا زود انتقامش را از شما خواهد گرفت.
deal with the consequences 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
بیابان‌زایی موجب نابودی ۶۰۰۰ موجود زنده در هر سال می‌شود.
desertification destroys 6000 species every year 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
باید هر چه زودتر فکری به حال آلودگی آب‌ها کرد.
dissolvent pollutes millions of litres of water 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
فیلم‌های موردعلاقه شما نیاز به حمایت دارند تا تولیدشان ادامه یابد. با کپی‌کردن آن‌ها موجب مرگ قهرمانان نشوید!
dont kill blockbusters 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
زمانی که کسی در حال رانندگی است با او تلفنی صحبت نکنید.
dont talk while he drives 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
قبل از آن که دیر شود به افرادی که جایی برای زندگی ندارند کمک کنید.
help them fast 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
این که یک کودک جایی برای زندگی نداشته باشد ناراحت‌کننده است.
imagine it for a kid 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
این مرد با زباله‌هایی که همه‌جا ریخته می‌شود در
 حال صدمه‌رساندن به حیوانات است.
killed by our rubbish 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
ارزش غذایی: صفر. اولین مشکل این کودکان، گرسنگی است.
nutrition fact 0 gram 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
باید به این کودکان کمک شود تا خانه و مدرسه‌شان را دوباره بسازند.
rebuild the children 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
اسکیزوفرنی با توجه به نشانه‌ها، قابل درمان است.
seek help 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
در کریسمس باید به فکر آن‌هایی هم باشیم که خانه‌ای ندارند. بیش از ۲۰۰۰۰۰ کودک در کریسمس در خیابان‌ها هستند.
spending christmas on the streets 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
.

از ماست که بر ماست. این است نتیجه آلوده‌کردن و ریختن زباله‌ها در دریاها.
what goes around comes around 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
نتیجه حتمی آلودگی دریاها.
what they do happen to us 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
کارگران، ابزار نیستند. آن‌ها از حقوق انسانی برخوردارند.

workers are not tools 60 Creative Public Awareness Ads That Makes You Think
************************
قبل از هر چیز ممنون از هاجرعزیز برای فرستادن این مطلب به نه سخد.
حال بزارین کمی هم از هدف اینگونه تبلیغات (که فوق العاده زیبا و خلاقانه طراحی شده اند و کارائی نسبتا خوبی هم دارند) و اینکه عمدتا چه کسانی مسئول  ترویج  آنها میباشند سخنی بگم .
در چند دهه گذشته ,عمدتا در کشورهای غربی و اخیرا درکشورهای "جهان سوم", در سطح جامعه مدنی سازمانها و نهادهای وسیع غیر انتفاعی ("خیرخواهانه") در زمینه های گوناگون بوجود آمده اند. منجمله میتوان حضور آنها را در حیطه گرافیک و تبلیغات 'بیلبوردی' در سطوح وسیع در بزرگراهها و خیابانهای شلوغ مشاهده کرد. اکثریت( نه تماما) اعضای آنها را افرادی تشکیل میدهند که قبلا در دستگاههای دولتی دارای شغل و مقامی بوده اند . بدیگر زبان اینان (1) با آگاهی از مشکلات عدیده جامعه مریض سرمایه داری( که سرمایه داران بیرحم و جانی خود مسئول ایجاد و گسترش اکثریت غریب به اتفاق این فجایع میباشند) و(2) با آشنائی به فن و فنون کاریشان در حوزه های گوناگون -از تعلیم و تربیت گرفته تا کشاورزی,از مطالعات محیط زیست  گرفته تا سلامت و بهداشت ..... و(3) با داشتن روابط با سازمانهای بین المللی و افراد "خیر خواه" بومی (بخوان سرمایه دارانی که میخوان رد گم کنند و نامی از خود بجا بزارند!!)...سعی کرده و میکنند که از آب گل آلود برای خود بخوبی ماهی گرفته و با جا کردن خود در اینگونه نهادها حساب بانکیشان را هر روز بزرگتر و بزرگتر میکنند.(از اینکه درصد فوق العاده کوچکی    نیز هستند ,اینجا و آنجا, از افراد مترقی که نه چشمداشتی از خوان گسترده سرمایه دارند و نیتشان نیک است در اینجا فاکتور میگیرم و در اینجا مدح نظر من نمیباشند) .
سخن کوتاه, قصد و نیت اینگونه تبلیغات صرفا (1)"بهبود" ناچیز وضع نابسامان جهان ما انسانها و محیط زیستمان میباشد (بخوان رفرم سیستم حاضر!!)  و اینکه (2) در اینراه شکست خواهند خورد نیز,هیچ جای شکی برای من یکی نمیباشد .حال آنکه برای از بین بردن و ریشه کن کردن تمامی این کثافات میبایست ریشه تمامی این مصیبت ها را نشانه گرفت : سیستم منحط و ضد انسانی سرمایه داری .و این نیز راهی ندارد جز انقلاب  جهانی آنارشیستی و ساختن جهانی نو با روابطی نوین و انسانی .
پیش بسوی ریشه کن کردن نظام سرمایه داری: فتیشیسم کالائی , از خود بیگانگی و استثمار انسان , محیط زیست و حیوانات
 زنده باد آزادی , برابری  و همبستگی , توام با عشق و کمک متقابل
زنده باد آنارشی
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment