Monday, June 11, 2012

 موزه رضاعباسی در آتش سوخت!؟
اشیا و اسناد تاریخی موجود در مخ
زن  "موزه رضا عباسی " در آتش سوخت. این در حالی است که مسئولان موزه تاکنون درباره این حادثه درچندروزگذشته اطلاع رسانی نکرده اند....!
***
هم زمان با هفته بزرگداشت صنایع دستی ومیراث فرهنگی کشور....هفته گذشته مخزن "موزه رضاعباسی  "  که دارای بسیاری از اشیا قدیمی ... اسناد تاریخی ... و برخی آثار دوره هخامنشی و ساسانی بوده است..... در آتش سوخت ...!
براساس گزارشات رسیده ...عوامل آتش نشانی ایستگاه 73 سه راه زندان ملک نسبت به خاموش کردن این آتش اقدام کردند اما تاکنون این اتفاق به دلایل مختلف اطلاع رسانی نشده است... شنیده ها حاکی از آن است که مسئولان موزه رضاعباسی در نامه ای به سازمان اتش نشانی تهران با شماره پرونده 173 خواسته بودند این موضوع رسانه ای نشود. ..!؟
***
گفتنی است  "موزه رضاعباسی   "یکی از موزه های مهم تهران است که دارای مجموعه ای از آثار سیمین و زرین پیش از اسلام، نگار گری ها و خوشنویسی های دوره اسلامی و آثار دیگر فلزی و سفالی اسلامی از هنرمندان شاخص است که مخزن آن در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 ساماندهی و بهینه سازی شده بود.
سازمان آتش نشانی تهران آتش سوزی در مخزن "موزه رضاعباسی "را تایید و علت این آتش سوزی را اتصال سیم برق آبسر دکن و کند سوزی آن اعلام کرده است !

No comments:

Post a Comment