Sunday, May 19, 2013

یک سئوال از زنان عزیز ایران:

تیتر از منست : پیمان پایدار
 
 سیستمی که شما را فاقد عقل کافی‌ برایِ کاندید رئیس جمهورشدن می‌داند چگونه تشخیص شما برای رای دادن را قبول دارد ؟
  در خبر ها آمد ه بود که عضو فقهای شورای نگهبان با تشریح روند بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری، گفت: قانون اجازه رئیس جمهور شدن را به خانم‌ها نمی‌دهد! 
  در ضمن  رئیس جامعه مدرسین حوزه با اشاره به ثبت نام بانوان،چنین  نوطوق کرد: در بین افرادی که ثبت نام کرده اند، ده، دوازده خانم‌ حضور دارند؛ یکی از آنها گفته که "اگر من رئیس جمهور شوم، نیمی از کابینه‌ام خانم‌ها و نیم دیگر آقایان خواهند بود"؛ مثل معروفی هست که کسی می‌خواست وارد روستایی شود، اصلا راهش نمی‌دادند وارد روستا شود، اما می‌گفت "خانه کدخدا کجاست"؟!؛ قانون اجازه رئیس جمهور شدن را به خانم‌ها نمی‌دهد، حالا چطور این فرد ترکیب کابینه را هم مشخص کرده است! حال بنده از رئیس جامعه مدرسین حوزه می پرسم : چه فرقی بین مرد و زن است که خانم ها چنین اجازه ای ندارند ؟ آیا براستی بر این باورید که آقایان درک ،خرد و شعورشان بالاتر از خانم ها است ؟ هنوز قانون عربی ١٤٠٠ سال پیش ؟! این است عدل علی تان؟ که مردها اجازه داشته باشند چند همسر اختیار کنند ولی اگر خانمی شوهر دار با کسی رابطه برقرار کرد سنگسار ..!
چون در بسیاری از قانونها ( دیه - ارث و ...) زن نصف مرد محسوب می شود، اینطور می اندیدشید که حتما از لحاظ عقلی هم نصف هستند ؟


 حقیقتا در قرن بیست و یکم شنیدن اینطور قانونها ( فرق قائل شدن بین مرد و زن ) باعث شرم می شود و تنها امید دارم بانوانی که برای سکس خود ارزشی قائل هستند چنین انتخاباتی را بطور کل تحریم کنند.
http://saeedshabani.blogspot.nl/2013/05/blog-post_16.html


No comments:

Post a Comment