Monday, January 18, 2016

کتاب نقل قولهائی از آنارشیستها
Quotation from Anarchists

ویراستار : پل برمن
Edited by : Paul Berman

ترجمه از : پیمان پایدار
********************* 

لیست فصلهای کتاب
Editor's Introductionصفحه3 :مقدمه ویراستار  
 What Is Anarchismصفحه 27: آنارشیست چیست
Smash The State صفحه 36: داغان کردن دولت
"Capitalismis the Greatest Crime of All"صفحه 78:سرمایه داری بزرگترین جنایت پیشه هاست
Abolish Godصفحه 87: ملغی کردن خدا
Revolutionصفحه 93: انقلاب
The Anarchistsصفحه 127: آنارشیستها
Who Makes the Revolutionصفحه 147: چه کسانی انقلاب میکنند
Anarchyصفحه 160: آنارشی
Bibographical Notesصفحه 213: نوتهای بیوگرافیک
Books on Anarchismصفحه 217: کتابهائی در مورد آنارشیسم
************************

مقدمه ویراستگر
در شانزده  قسمت
قسمت دوازدهم
***********************
    برای قسمت اول , دوم , سوم , چهارم , پنجم و ششم
رجوع کنید به 9م , 12م , 17م , 22م , 26م و 31 دسامبر 2015
برای قسمت هفتم , هشتم , نهم, دهم و یازدهم
رجوع کنید به 3م , 6م , 9م  , 12م  و 15م ژانویه 2016
**********************

گستون له ول* ، آنارشیست فرانسوی، به این نتیجه رسید که انقلاب اسپانیا "اولین بار در جامعه مدرن است که اصل آنارشیستی 'به هر کس با توجه به نیازهایش' به تمرین گذاشته شده است." 11  در حالی که جنگ علیه فرانکو هنوز در حال پیشرفت بود، رودولف واکر در نوشته ای افزود که طبقه کارگر اسپانیا 


"ثابت کرد که کارگران، حتی بدون سرمایه داران، قادر به پیش برد تولید هستند و آنرا بهتر از بسیاری ازسرمایه داران گرسنه سود انجام میدهند. صرفنظر از نتیجه ای که جنگ خونین اسپانیا ممکن است ببار آورد ، با چنین دستآورد عظیمی که از خود باقی گذاشته اند خدمات مسلم آنارکو سندیکالیست های اسپانیا، نمونه قهرمانانه اش  برای جنبش سوسیالیستی نگرش های جدیدی را برای آینده باز کرده است. "
(*) Gaston Leval
(11)Cited in Vernon Richards. Lessons of the Spanish Revolution (London,1953).

کارگران جنگ را باختند ، اما آنها اول انقلاب را از دست دادند/ باختند. با شورشیان فرانکو، دولت عملا از هم پاشید، و طبقات متوسط ضد فاشیست قادر به جلوگیری  انقلاب اجتماعی سازماندهی شده توسط همان کارگران که تنها جان پناه شان در برابر فاشیسم بودند باقی ماندند. اما در نهایت، یک حزب توانا/قادر پا به جلو نهاد و به تقویت دولت همت گماشت و رهبری نمود طبقات متوسط و متوسط رو به پایین را، حزبی که، علاوه بر این، تنها منبع قابل توجهی از کمک های نظامی خارجی را کنترل میکرد. این حزب کمونیست اسپانیا بود، تحت دستور مستقیم کمینترن مسکو، که منافعش با شکست انقلاب های اجتماعی و همچنین فاشیسم عجین بود ، و جلوگیری کردن از برانگیختن خصومت کشورهای سرمایه داری در برابر روسیه شوروی.

"مداخله روسیه،" به زعم جرالد برنان*، "به کمونیست ها موقعیتی اعطا کرد که    در غیر این صورت هرگز در اسپانیا نمیتوانستند داشته باشند.


"قدرت  توزیع اسلحه ای که به کشور وارد میشد آنارشیست ها را در چنگال کمونیستها قرار داده بود .... قادر نبودن به جلب کارگران ساده(غیر حرفه ای)، که در حمایت از اتحادیه های[آنارکوسندیکالیستی و سوسیالیستی] ثابت باقی ماندند، کمونیست ها خود را پناهگاه همه کسانی دیدند که یا از افراط انقلاب صدمه دیده بودند یا از سمت و سویی که میتوانست آنها را ببرد می ترسیدند. قشر مرفه  کاتولیک تولید کنندگان پرتقال در والنسیا، دهقانان در کاتالونیا، مغازه داران کوچک و بازرگانان، افسران ارتش و مقامات دولتی در صفوف کمونیستها ثبت نام کردند.... حتی چند تولید کننده ثروتمند نیز پست های مهمی را بدست آوردند [درحزب] .12
(*)Gerald Brenan
(12) Brenan,op.cit., p.335


No comments:

Post a Comment