Monday, January 11, 2016

General Wesley Clark*ژنرال وسلی کلارک
 Wars Were Planned : Seven Countries In Five Years
جنگ برنامه ریزی شده بود : بر چیدن / سرنگونی هفت رژیم در پنج سال
https://www.youtube.com/watch?v=9RC1Mepk_Sw
دو دقیقه ویدئو
***********************************

پسگفتار
(*),البته از جناب ژنرال کلارک, بعنوان آچار پیچ گوشتی سیستم امپریالیستی, بیشتر از اینهم انتظاری نمیشود داشت.  چرا که او, بدون داشتن درکی عمیق ازحاکمیت امپریالیسم آمریکا و اینکه این حکومت بوش  پسر یا کلینتون یا اوباما و... نبوده و نیست که برنامه ریزی دراز مدت برای حفظ هژمونی آمریکا در سیستم جهانی سرمایه داری امپریالیستی/امپریالیسم سرمایه دارانه  میکنند(همان "پاکس آمریکا"+) بلکه "کمیسیون سه جانبه" هست, بزبانی ساده  و به شیوه 'درد دل' دست به افشاگری از سیاستهای حاکم بر پنتاگون / رئسای بلا فاصله اش- تازه بگونه ناخودآگاهانه- میزند !! 
برای کسانی که بمانند او - و در 'بهترین حالت' - آنرا "ناپخته" و "غلط" و از سر "نادانی" و "اشتباه" میدانند ,میبایست متذکر شد که اینطور نمیباشد . در ضمن این , بر خلاف بدبینان و نادانان "تئوری توطئه" نیز نمیباشد بلکه حاکی از کلیت وجودی,بزبانی دیگر, کارکرد دیالکتیکی رژیم حاکم بر جهان سرمایه داری نئولیبرال میکند و بس . 
پیمان پایدار 

+PaxAmerica:https://en.wikipedia.org/wiki/Pax_Americana بخوان سیاست صد سال آینده (قرن 21م) آمریکا برای حفظ هژمونی اش و در حاشیه نگاه داشتن چین بعنوان قدرت اقتصادی - نظامی رو برشد معنا میگیرد . بیهوده نبوده که آمریکا با جابجائی ناوبرهایش و بردن چندین تا از آنها از خاور میانه به خاور دور برای احتمال درگیریهای نظامیش با چین-در آینده ای نامعلوم- آماده میشود. 

No comments:

Post a Comment