120319235831U7En
شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل سال ۲۰۰۳ در نامه ای سرگشاده به حسن روحانی، رییس جمهوری ایران با اظهار خوشحالی از آزاد شدن چهار زندانی ایرانی آمریکایی (دو تابعیتی)، خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران شد. خانم عبادی در نامه اش نوشته است:‌ «حکومت ایران با دشمن ۳۷ ساله خود آشتی کرد و من در حیرتم چرا نمی تواند با مردم خود آشتی کند؟»
خانم عبادی در این نامه که توسط مرکز حامیان حقوق بشر در تاریخ ۱۷ ٰژانویه منتشر شده، خطاب به حسن روحانی نوشته است: «حکومت ایران با دشمن ۳۷ ساله خود آشتی کرد و من در حیرتم چرا نمی تواند با مردم خود آشتی کند؟ اگر شورای امنیت ملی می تواند خبرنگاری را که گروگان گربته شده به «شیرینی» آشتی کنان با آمریکا آزاد کند چرا نمی تواند استاد دانشگاه و زنی هنرمند چون زهرا رهنورد را آزاد کند؟ اگر قوه قضاییه می تواند سعید عابدینی را که گناهش فقط اعتقاد مذهبی او بوده، به خاطر داشتن تابعیت آمریکایی آزاد کند چرا برای آزادی مهدی کروبی که جرمش صرفا اعتراض به نتایج انتخابات بوده اقدامی نمی کند؟ اگر آقای ظریف می تواند با ابر قدرتی چون آمریکا چانه زند تا چند تاجر ایرانی را از زندان های آمریکا آزاد کند چرا این کار را برای آزادی زندانیان وقایع سال ۱۳۸۸ نمی کند؟»
این حقوقدان و برنده جایزه صلح نوبل با انتقاد از نحوه محاکمات غیرقانونی زندانیان عقیدتی نوشت: «رهبر، قوه قضاییه و شورای عالی امنیت ملی و خود شما به خوبی واقف هستید که در غیاب دادگاه های مستقل، متهمین سیاسی و عقیدتی محروم از یک دادرسی عادلانه بوده و در حقیقت آنها نیز به نوعی گروگان مامورین امنیتی هستند. »
۲۶ دی ماه،  چهار زندانی دارای تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی، شامل خبرنگار واشنگتن پست جیسون رضاییان، که ۱۸ ماه پیش در تهران دستگیر شد و از آن زمان تحت یک روند قضایی ساختگی و سیاسی در زندان بوده است تحت یک اقدام تبادل زندانی آزاد شدند.  کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با انتشار بیانیه‌ای از مقامات ایرانی خواست که دهها زندانی سیاسی را که بدون هیچ دلیل و مدرکی و تنها به خاطر ابراز عقیده مسالمت آمیز در زندان هستند را نیز آزاد کند.
خانم عبادی در ادامه با ذکر نام برخی از دانشجویان، وکلا و روزنامه نگارانی که اکنون در زندان هستند، نوشته است: «اکنون سوال طرح شده نزد بسیاری از مردم آن است که چه زمان نوبت آشتی با ملت ایران فرا می رسد که متعاقب آن گروگان های وزارت اطلاعات از جمله امید کوکبی (نخبه جوان)، عبدالفتاح سلطانی ( وکیل دادگستری)، نرگس محمدی ( فعال مدنی)، بهاره هدایت (فعال دانشجویی)، عیسی سحر خیز (روز نامه نگار)، سعید مدنی (فعال سیاسی) و دهها تن دیگر که در زندان ها بسر می برند، آزاد شوند؟»
شیرین عبادی با انتقاد از عملکرد حسن روحانی خطاب به او نوشته است«متاسفم که سایر زندانیانی که فقط تابعیت ایران را دارند باید مظلومانه در زندان بمانند. آیا سوگند خود را فراموش کرده اید که حافظ قانون اساسی هستید؟ کدام یک از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران به صورت علنی و با حضور هیات منصفه محاکمه شده اند؟»
این برنده جایزه صلح نوبل در انتهای نامه اش با اظهار امیدواری از اینکه همه زندانیان سیاسی آزاد شوند، نوشت«امیدوارم روزی نوبت آشتی با ملت شریف ایران فرا رسد. و به «شیرینی» آن آشتی کنان شاهد باز شدن درهای زندان و آزادی کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی باشیم.»
****************************
پسگفتار
منم به این خانوم که مثلا حقوقدانه و جایزه نوبل هم  گرفته... ولی اندازه یک دیپلمه شعور نداره میگم: آیا واقعا نمیدونی چرا اینجوری عمل کرده روحانی -با تائید رهبر جانی صفتش خامنه ای و رژیم منحوس اسلامیشون (که شما خودت واسشون بمدت دو دهه و نیم تره خرد کردی و از اسلام کثیف دموکراسی  و حقوق بشر و فمینیسم استخراج کردی!!!)  یا خودت رو به خریت میزنی؟! آخه خانم خایه دار(واژه ای که از رفیق روزای عزیزمان بعاریت گرفته ام) اگر مجبور شدن به عهد نامه ترکمنچای دوم تن بدن و از ساخت بمب دست بر دارن....و کون اربابشون رو بلیسن...چرا که وضعشون حسابی سه شده....و جامعه در بحران شدید از هم پاشیدگی قرار گرفته ....اگه با هزار زبان بی زبانی ...با خواهش و تمنا به گه خوردن افتاده اند... و حالا واسه خود شیرینی "آخر" - ماقبل برداشتن تحریمها-چهار تا زندونی دو تبعه رو آزاد میکنند.... نه از سر دوستی و مهربانیست...که از سر عجز و ناتوانیست....نیاز به پولهای بلوکه شده و سرمایه گذاری ....فروش نفت و رد و بدل پول از طرق بانکها...دارند و بس !!! و اگر هزاران هزار نفر از "هم وطن" را کشته و شکنجه کرده ....و صدها تن هنوز در زندانهای مخوفشان به قل و زنجیر کشیده شده هستند.... واسه اینه که از همین درون ترس حقیقی دارن....میدونند که بالاخره همین مردم کوچه بازار هستند و روشنفکرانی که کون لیسی نمیکنند و جان خودشون رو هم میدن واسه آزادی.... یکی از همین روزها بساط تونو برخواهند داشت....این رو هر بچه  دبستانی دیگه میدونه....!! 
ننگ و نفرت نثار لیبرالهای خود فروش- منجمله "زنان خایه دار"- که هی واسه همه نسخه میپیچند ...ولی در نهایت هوادار نوعی از اسلام و سرمایه داری و دولت هستند....!!!
مرگ بر فمینیسم بورژوائی و خرده بورژوائی- زنده باد آنارکوفمینیسم
نه به سرمایه - نه به خدا و دین / مذهب و نه به هیچگونه دولتی
زنده باد آزادی حقیقی(نه از نوع کالائیش/بورژوائی) - زنده باد آنارشی
پیمان پایدار