Tuesday, January 26, 2016

کتاب نقل قولهائی از آنارشیستها
Quotation from Anarchists

ویراستار : پل برمن
Edited by : Paul Berman

ترجمه از : پیمان پایدار
********************* 

لیست فصلهای کتاب
Editor's Introductionصفحه3 :مقدمه ویراستار  
 What Is Anarchismصفحه 27: آنارشیست چیست
Smash The State صفحه 36: داغان کردن دولت
"Capitalismis the Greatest Crime of All"صفحه 78:سرمایه داری بزرگترین جنایت پیشه هاست
Abolish Godصفحه 87: ملغی کردن خدا
Revolutionصفحه 93: انقلاب
The Anarchistsصفحه 127: آنارشیستها
Who Makes the Revolutionصفحه 147: چه کسانی انقلاب میکنند
Anarchyصفحه 160: آنارشی
Bibographical Notesصفحه 213: نوتهای بیوگرافیک
Books on Anarchismصفحه 217: کتابهائی در مورد آنارشیسم
************************

مقدمه ویراستگر

قسمت شانزدهم و آخر
***********************
    برای قسمت اول , دوم , سوم , چهارم , پنجم و ششم
رجوع کنید به 9م , 12م , 17م , 22م , 26م و 31 دسامبر 2015
برای قسمت هفتم , هشتم , نهم, دهم , یازدهم , دوازدهم , سیزدهم , چهاردهم  و پانزدهم
رجوع کنید به 3م , 6م , 9م  , 12م  , 15م, 18م  , 20م , 22م  و 24م ژانویه 2016
**********************


جنبه های مثبت روحیه سوسیالیزم آزادیخواهانه با توصیف زیر توسط دانیل و 
 گابریل کوهن بندیت(*) از جنبش 22 مارس،گروهی که تظاهراتش جرقه
اعتصابات توده ای و شورش بهار 1968،در فرانسه، را دامن زد، شرح داده شده:
(*)Daniel & Gabriel Cohn-Bendit

از همان آغاز، جنبش 22 مارس تفاوتی بین رهبر و پیروان قائل نبود - تمام تصمیمات در مجامع عمومی گرفته میشد و همچنین تمام گزارش ها توسط کمیسیون های مختلف مطالعه میبایست به آن بازمیگشت . این نه تنها یک نمونه ارزشمندی برای اعضا سلسله مراتب کمیته در کارخانه ها و کمیته های اقدام در خیابانها بود بلکه اشاره ای به آینده میکرد، نشان میداد که چگونه جامعه می تواند توسط همه و به نفع همه هدایت شود. به طور خاص، پایان تقسیم بین رهبران و پیروان در جنبش ما انعکاس تمایل به لغو این تقسیم بندی در فرآیندهای تولید است. دموکراسی مستقیم دلالت به مدیریت مستقیم است.13
(13)Obsolete Communism : The Left-Wing Alternative(London,1969),p.199.

این مجموعه کوچک به تشریح برخی از مهمترین مسائل  پرداخته و به شناسایی برخی از چهره های ارشد جنبش آنارشیستی اقدام می ورزد.  این مجموعه یک برنامه نیست؛ تضادها و شکافهائی در میان نقل قولها وجود دارند، مواضعی هستند  که جنبش سوسیالیستی مدرن از تقلید آنها سودمند میشود و دگر مواضعی که میبایست برای جلوگیری از  پیاده کردنشان تلاش کرد . تنها آنارشیستهائی که در اینجا از آنها یاد شده عبارتند از - درست تر گفته باشم ، یا آنارشیستهای کمونیست  و یا آنارکو - سندیکالیست . من پرودون را نیز قرار داده ام ، که از لغو کامل مالکیت خصوصی دفاع نمیکرد، چرا که او برای شروع سوسیالیسم و ​​آنارشیسم ضروری بود; در هر صورت این یک پرش کوتاه از "موتوآلیسم/همزیستی" پرودون است به جمعگرایی/کلکتیویسم کامل باکونین، پرشی که بسیاری از پیروان او به آن اقدام ورزیدند . من آنارشیست های فردگرا را در اینجا نیاورده ام زیرا که آنها سوسیالیستهای صریحی نبودند. و نه از آنارشیسم مسیحی لئو تولستوی یادی کرده ام . تولستوی بنیانگذار نظری پاسیفیسم (بی عملی -م)آنارشیستی بود، که تا به حال تاثیر طولانی و گسترده ای داشته است. جنبش او را اغلب با جنبه های مذهبی اش توصیف میکردند، و او خود را بخشی از جنبش سوسیالیستی طبقه کارگر در نظر نمیگرفت . به پیروی از او، من او را در این مجموعه قرار ندادم. بالنتیجه ، از هیچ معتقدی به خدا نشانه ای در اینجا نیست ; و نه از هیچ پاسیفیست اصولگرائی.   وجود داشته اند ، البته، بسیاری آنارشیستهای پاسیفیست ، اما بسیاری از کسانی که تولستوئی نبودند را میتوان بدرستی ضد نظامی گری/میلیتاریست خواند;آنها معتقد بودند که انقلاب را میتوان بشیوه مسالمت آمیز و از طریق اعتصاب عمومی بسرانجام رساند هر چند بطور کاملا احتمال بروز خشونت را نفی نکردند .

نقل قولها از جزوه های آنارشیستی، بحث و جدل / پلمیک ها، خاطرات، بیانیه ها، و منابع ثانویه گرفته شده، همه از جنبشهای آنارشیستی اروپا و شمال امریکا. تاریخ زیر هر نقل قول از نزدیکترین سال ارتباط با نوشتار میباشد -یعنی ، تاریخ نوشته شده متن و یا تاریخ اولین انتشار . بدون شک، برخی از تاریخها به درستی میبایست زودتر باشند . من اینجا و آنجا ترجمه را تغییر داده ام در جاهائی که گرامر و یا استفاده گیج کننده بوده است .

در پایان کتاب، یادداشتهائی درباره زندگی برخی از افراد و سازمان ها به نقل از این صفحات  آمده ،که ذکر بهترین مطالب در حال حاضر موجود و یا در مورد آنها آمده.


برای کمکها و انتقاداتشان، تشکر زیاد میکنم از لطف دوستان خوبم 
Peggy kaye, Michael wallace, Edwin G. Burrows, Nunzio Pernicone, Stuart Gedal, Mark Naison, Francis Facciolo, and James P. Shenton.

No comments:

Post a Comment