Tuesday, January 12, 2016

کتاب نقل قولهائی از آنارشیستها
Quotation from Anarchists

ویراستار : پل برمن
Edited by : Paul Berman

ترجمه از : پیمان پایدار
********************* 

لیست فصلهای کتاب
Editor's Introductionصفحه3 :مقدمه ویراستار  
 What Is Anarchismصفحه 27: آنارشیست چیست
Smash The State صفحه 36: داغان کردن دولت
"Capitalismis the Greatest Crime of All"صفحه 78:سرمایه داری بزرگترین جنایت پیشه هاست
Abolish Godصفحه 87: ملغی کردن خدا
Revolutionصفحه 93: انقلاب
The Anarchistsصفحه 127: آنارشیستها
Who Makes the Revolutionصفحه 147: چه کسانی انقلاب میکنند
Anarchyصفحه 160: آنارشی
Bibographical Notesصفحه 213: نوتهای بیوگرافیک
Books on Anarchismصفحه 217: کتابهائی در مورد آنارشیسم
************************

مقدمه ویراستگر
در شانزده  قسمت
قسمت دهم
***********************
    برای قسمت اول , دوم , سوم , چهارم , پنجم و ششم
رجوع کنید به 9م , 12م , 17م , 22م , 26م و 31 دسامبر 2015
برای قسمت هفتم , هشتم و نهم
رجوع کنید به 3م , 6م  و 9م ژانویه 2016
**********************



به سئوالاتی که آنها پیرامون پیشرفت می خواستند [کامینسکی مشاهده نمود]،  فرد همیشه پاسخ کلی و مبهم دریافت میکرد:آزادی برای همه، سوسیالیسم، برادری  .... همه آنها، با چند مورد استثنا، به نفع حقوق و دستمزد یکسان برای همه، مربوط به ایده های آنارشیستی بود. 

 حداقل شک در مورد اعتقادات انقلابی این مردان و زنان کارگر وجود ندارد. مردان به طور داوطلبانه آهن آلات قراضه ای را که میافتند در کارخانه شکل میدادند تا بلکه  برای جنگ از آن استفاده کنند. 8
(8)Ceux de Barcelone(Paris,1937),pp.217-26

در حالی که کارگران صنعتی موفقیت فوق العاده ای در کنترل  محیط کارشان بدست آوردند، آنارشیسم، یا کمونیزم آزادیخواه،در واقع در میان دهقانان فقیر و کارگران کشاورزی موفق تر بود . اشتراکی کردن روستاها اغلب کینه جویی انقلابات مرکزیت طلب است، حال آنکه در اسپانیا این کار در پی پنجاه سال آژیتاسیون - تحریکات آنارشیستی به اوج خود رسیده بود . کلکتیویزه / اشتراکی  نمودن بگونه خود به خودی در مناطق گسترده ای، به طور کلی در میان فقیرترین دهقانان، رخ داده بود. مجامع/ انجمنهای عمومی از دهقانانی که در روستا کار میکردند به انتخاب کمیته های مدیریت برای اداره کردن مالکیت اشتراکی - که اغلب به عنوان ثروت کل  روستا محسوب میشد- دست زدند .در باره تئوری اینکه سوسیالیسم میبایست داوطلبانه باشد، زمین داران کوچک و اصناف کوچک معمولا به زور وادار به پیوستن به تعاونی/ کلکتیو نمیشدند، اگر چه آنها اغلب  بعدا به دلیل انگیزه های اجتماعی و اقتصادی میپیوستند.

سلب مالکیت روستایی و اشتراکی کردن در مقیاس گسترده به پیش برده شد. خلع ید کامل در نهایت شامل بیش از یک سوم از زمین های قابل کشت در مناطق اشغال نشده توسط فاشیست ها محسوب میشد، مقدار بزرگتری از آنی که در انقلاب اصلی روسیه و جنگ داخلی 1921-1917 بدست آمده بود . در کاتالونیا، تعصب دهقانان، بسیاری از آنها زمین داران کوچک بودند، با کارگران شهری هم سوئی و مطابقت نداشت ، و تعداد تعاونی ها/کلکتیو ها نسبتا کم بود. اما در استان آراگون، بیش از سه چهارم از زمین توسط صدها تعاونی/ کلکتیو با تقریبا نیم میلیون عضو ضبط شد. اشتراک / کلکتیویزه کردن وسیعی نیز در منطقه والنسیا رخ داد، در کاستیا، و در استره مه دورا و اندلوسیا، دو استانی که در آن سنت آنارشیستی قوی بود اما در اوایل جنگ به دست فاشیست ها سقوط کرد. تولید محصول به طور کلی در تحت زمینهای اشتراکی افزایش یافت ، و این می تواند به اعتبار سازماندهی موثر در مناطق روستایی نسبت داده شود. کمونهای محلی تحت فدراسیون استانی متحد شدند، و اینها به نوبه خود متحد در فدراسیون های منطقه ای. همبستگی فی مابین روستاها ، "وجوه برابر" بین روستاها غنی و فقیر، و مطالعات کشاورزی و تکنسین های کشاورزی نیز افزایش بهره وری بهمراه داشت. یک سطح از همبستگی نیز بین کارگران شهری و روستایی حفظ شد، یک شاهکار نادر در تاریخ انقلابات اجتماعی .


No comments:

Post a Comment