Saturday, March 22, 2014

ارزیابی موسسه خیریه "آکسفام" نشان داد


برابری دارایی 5 خانواده انگلیسی با 20 درصد کل جمعیت انگلیس

tadbirkhabar.com

در راس این فهرست نام "جرالد کاوندیش گراسونور" مالک بیش از 100 هکتار زمین در لندن قرار دارد. ارزش دارایی های خانوادگی او 13 میلیارد دلار برآورد شده است. پس از او "دیوید" و "سایمون روین" با ثروتی 11.5 میلیارد دلاری قرار دارند.
برابری دارایی 5 خانواده انگلیسی با 20 درصد کل جمعیت انگلیس گروه اقتصادی تدبیر: ارزیابی جدید مرکز خیریه "آکسفام" نشان می دهد که دارایی پنج خانواده انگلیسی به اندازه 20 درصد جمعیت فقیر جامعه انگلیس است موضوعی که نشان دهنده شدت شکاف طبقاتی فزاینده در آن کشور می باشد.

به گزارش "تدبیر"، روزنامه "ایندیپندنت" با انتشار این خبر افزوده است :"چارلز کادوگان" سرمایه دار انگلیسی و "مایکل اشلی" فعال اقتصادی در زمینه ورزش آن کشور مجموعا سرمایه ای در حدود 28.2 میلیارد دلار را در اختیار دارند که بیش از 12.6 میلیون نفر از فقیرترین شهروندان جامعه انگلیس است."


موسسه "آکسفام" با انتشار این گزارش ابراز "نگرانی" شدیدی در مورد وضعیت نابرابری در آن کشور کرده است. "آکسفام" در این مورد افزوده است که این موضوع نشانه ای از "شکست اقتصادی" دولت انگلیس می باشد. اطلاعات استفاده شده در این گزارش از فهرست ثروتمندان نشریه "فوربس" گرفته شده است. "آکسفام" هشدار داده که رشد درآمد ثروتمندان انگلیسی سریع تر از تعداد کل جمعیت آن کشور در حال پیش روی است."

موسسه "آکسفام" اعلام کرده که در راس این فهرست نام "جرالد کاوندیش گراسونور" مالک بیش از 100 هکتار زمین در لندن قرار دارد. ارزش دارایی های خانوادگی او 13 میلیارد دلار برآورد شده است. پس از او "دیوید" و "سایمون روین" با ثروتی 11.5 میلیارد دلاری قرار دارند.
"بن فیلیپ" رییس موسسه خیریه "آکسفام" با اعلام این خبر افزوده است که "انگلیس در حال تبدیل شدن به کشوری با شکاف طبقاتی گسترده است و طبقه کوچکی از ثروتمندان تشکیل شده در حالی که میلیون ها خانواده در آن کشور در حال نبرد برای بقا هستند."
پیش تر این موسسه خیریه خاطر نشان کرده بود که 85 نفر از ثروتمندترین افراد کره زمین بیش از جمعیت نیمی از افراد ساکن این سیاره ثروت در اختیار دارند.

No comments:

Post a Comment