Saturday, January 26, 2013

اولین روز اعتراض کارگران هفت تپه در تهران
در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری اتفاق افتاد؛
و
  تصادف كارگران در راه پایتخت
صبح امروز ( شنبه هفتم بهمن ماه) حدود ۳۰۰  نفر از مجموع ۷۰۰ کارگر « نی‌بر» نیشکر هفت تپه با سفر به پایتخت به جمع کارگران نی بر کشت و صنعت کارون شوش‌تر پیوستند که از بامداد سه شنبه ( سوم بهمن ماه) در تهران به سر می‌برند و هر روز در مقابل ساختمان نهاد ریاست جمهوری تجمع می‌کنند.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع اعتراضی به خبرنگار ایلنا گفت: چون از سال ۸۲ تا به امروز هیچ مسئولی در استان پاسخگوی خواسته‌های صنفی ما نبوده، ما دست از کار و زندگی خود کشیده و عازم تهران شده‌ایم تا به همراه همکارانمان در مجتمع کارون شوش‌تر بتوانیم مشکلات خود را به گوش شخص رئیس جمهوری برسانیم.

این کارگر با اشاره به مطالبات مشترک کارگران این دو واحد بزرگ کشت و صنعت در خوزستان، از جمله اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای بازنشستگی پیش از موعد، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پرداخت منظم دستمزد و حقوق، به مشکلاتی که سازمان تامین اجتماعی در راه بازنشستگیشان قرار داده اشاره کرد و گفت: از عمده مشکلات کارگران نی بر پرداخت سهمی است که سازمان تامین اجتماعی برای بازنشسته شدن از ما می‌خواهد.

این کارگر با تشریح شرایط کار نی‌بری گفت: کارگران فصلی به دلیل اینکه بطور متوسط ۶ ماه در سال کار می‌کنند نمی‌توانند مانند سایر کارگران بازنشسته شوند و به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی مقرر کرده است که هر کارگر باید فاصله بیمه‌ای‌اش را شخصا پر کند و به این منظور رقمی بین ۶ تا ۹ میلیون تومان در سال بپردازد.

او ادامه داد: رقمی که سازمان تامین اجتماعی از ما در خواست کرده در توان مالی ما نیست، چرا که ما در سال فقط شش ماه شاغل هستیم و دولت باید در این زمینه برای چاره اندیشی کند.
تصادف کارگران در مسیر تهران

همچنین با خبر شدیم یکی از ۱۹ اتوبوس و می‌نی‌بوسی که ۳۰۰ کارگر را از شوش دانیال به تهران رسانده است، در گردنه رازان خرم آباد تصادف کرده و در این حادثه ۸ کارگر دچار مصدومیت شده‌اند.
این کارگران پس از مداوا در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد به مبداء بازگشته‌اند.

منبع :
http://www.ilna.ir/news/news.cfm?id=41065

No comments:

Post a Comment