Sunday, January 5, 2014

کلاشینکف نیز دار فانی را وداع کرد
 
تهیه و تلخیص از : پیمان پایدار
--------------------------------------
میخائیل کلاشینکف,مهندس نظامی, مخترع پر فروش ترین تفنگ اتوماتیک جنگی   بهمین اسم (ای کی -47*) , سبک وزن ,ارزان قیمت و با ساختاری ساده , که موجب بیشترین مرگ و میر(+) در جهان شده است , در سن 94 سالگی, در پی مریضی ای طولانی ,در روز دوشنبه 23 دسامبر 2013/دوم دیماه 1392 ,چشم از جهان به بست.
 
او, هفتمین فرزند در میان 19 خواهر و برادر , در شهر کوریا (*+) , نزدیک مرز قزاقستان, در سال 1919 بدنیا آمد . او در کودکی همراه خانواده اش به سیبری تبعید گردیده بود . در طی جنگ دوم جهانی در بریانسک(**) در سال 1941 زخمی شد . زمانی که در بیمارستان  بستری شده بود به ایده اختراع این سلاح نائل آمد .

موفقیت اختراع کلاشینکف به دلیل سادگی اش برای تولید و قابلیت اطمینان بودنش میباشد . بخصوص این که اجازه میدهد کاربران بی تجربه نیز آنرا به راحتی شلیک کنند . در ضمن این سلاح با وجود رد شدن تانک از روی آن و غوطه ور شدنش در آب و لجن میتواند همچنان به تیراندازی ادامه دهد! قابلیتش را نیز در بیش از صد جنگ به اثبات رسانده است .

 در جنگ رهائیبخش ویتنام باعث حیرت و وحشت در میان مهاجمین فاشیست مسلک یانکی امپریالیست گردیده بود. بطوری که پس از مرگ هر ویتکنگی سربازان آمریکائی سلاح خودشان را بر زمین گذاشته و کلاشینکف سرباز بخاک افتاده ویتکنگ را بخدمت میگرفتند !!

در افغانستان این سلاح سبک و آسان بگونه انبوه توسط واشنگتن برای تروریست های مزدور دار و دسته اوساما بن لادن در جنگ علیه "اتحاد جماهیر شوروی" مورد استفاده قرار گرفت . از دست دادن جان بیشماری از سربازان روسی توسط این سلاح و هزینه بالای نظامی برای شکست روس ها نقش حیاتی ایفا نمود . هنری کسینجر جانی , وزیر امور خارجه یانکی امپریالیست, در مصاحبه ای به مسلح کردن بن لادن و تروریست هایش به هزاران تفنگ کلاشینکف اعتراف و به آن اذعان نمود.

در سوریه کنونی, نیز مزدوران مسلح شده توسط امپریالیستها, به منظور در اختیار گرفتن نفت ,قیمت متوسط کلاشینکف از حد متوسط افزایش یافته است . پنج برابر شدن قیمت در بازار سیاه قیمت آنرا به 2400 یورو رسانده !! در مجموع ارتش 55 کشور دنیا از این سلاح استفاده میکنند . همینقدر کافیست بدانیم تا حدی این تفنگ خودکار قابل استقبال قرار گرفته که حتا در پرچم کشور موزامبیک و در آرمهای رسمی کشورهای زیمبابوئه و تیمور شرقی و همچنین پرچم حزب الله لبنان نیز عکس کلاشینکف مزین شده است . 

 ناگفته نماند که در میان گروههای مافیای مواد مخدر در مکزیک, کلمبیا , پرو و بولیوی نیز از آن بطور مستمر مورد استفاده قرار میگیرد . بدیگر سخن, اختراعی بغایت جذاب و گیرا برای تمامی جنگ طلبان کشورهای امپریالیستی, تروریستهای وابسته / مزدور شان و باندهای مواد مخدر از یکطرف و گروههای چریکی و جنبشهای رهائیبخش کشورهای پیرامونی از طرفی دیگر  این سلاح از نان شب نیز واجب تر گردیده است .

سخن کوتاه : این سلاح در دهها کشور از چین و بلغارستان گرفته تا آلبانی و پاکستان وصربستان تولید میشود . در مجموع تخمین زده میشود که از زمان اختراع این تفنگ در سال 1947 تا به امروز بیش از 100 میلیون از آن به شکلهای مختلف و بطور قاچاق تولید شده است . بزعم حاکمان روس 90% تولیدات این سلاح در جهان بدون اجازه رسمی روسها تولید می شود ,چرا که آنها آنرا به ثبت نرسانده اند

میخائیل کلاشینکف, در بیش از یک مناسبت, گناه اختراع خود را به نازی ها نسبت داد.  قبل از آن او علاقه داشته که به اختراع ماشینهای کشاورزی دست بزند ."طبیعتا", او چنین گفته, "یک اسلحه تراکتور نیست, ماشین بذر افشان یا شخم زن نیست. با اسلحه نمی توان زمین را شخم زد و کشتکاری کرد . اما بدون آن نیز نمیتوان از سرزمین مادری و کشور و مردم دفاع کرد." بدیگر سخن برای او حفظ مرزها ,طبقه حاکم ستمگر, در کنار وجود نحس زندان توام با  شکنجه نیز قابل توجیه بوده و میباشد. و چه "بهتر" که سلاح مزدوران سرمایه هر چه ساده تر وخوش دست تر باشد . 

بامید روزی که بجای هر تفنگ کلاشینکف یک قلم , کتاب و یا کامپیوتر ازیکطرف و یا دگر ابزارهای ساده کاری در هر حیطه تولیدات فرهنگی -اقتصادی از طرف دیگر برای همگان به رایگان تقسیم گردد .

نابود باد جنگ بین ملتها- زنده باد جنگ طبقاتی
زنده باد آزادی-زنده باد آنارشی
    
**************************
 
(*)AK-47 (+)تخمین زده میشود که سالانه 250 هزار نفر از تیراندازی توسط این سلاح خودکار جان خود را از دست میدهند
(*+) Kuria / (**) Briansk
 

No comments:

Post a Comment