Sunday, July 17, 2011

من زن ایرانی ام جوشیده از شعر و شراب

دیروز از رفیق عزیز و خوبم " آرش" شعر زیر را از مهدی یعقوبی دریافت کردم.فکر کردم که خوانندگان این صفحه نیز حتما مشتاق چنین سروده هائی خواهند بود.اینکه مردی چنین شعری را گفته باشد, واسه خودش قابل تقدیرهست

زنده باد آزادی 

پیمان پایدار

*******************************************

من زن ایرانی ام جوشیده از شعر و شراب 
خم نخواهد شد سرم هرگز به قانون حجاب

پایه ی اسلامتان را ای امام جمعه ها
می کنم با تار مویی من خراب اندر خراب

گور بابای شما بر جد و آبای شما
از جهنم تا بهشت و وحشت و رنج و عذاب

ننگ و نفرت بادتان ای کرکسان ، شادی کشان
زن به چشمان شما شد برده ای در رختخواب

روی لب الله و اکبر سنگسارم کرده اید
تا گلو در خاکها ای قاتلان آفتاب

روسری را در خیابان قعر آتش افکنم
گیسوان را میدهم شادی کنان من پیچ و تاب

میروم در ساحل دریا کمی عریان شوم
پیکر زیبای خود را تا زنم رقصان بر آب

لب بگیرم از لب معشوق خود در کوچه ها
شیخکان را افکنم با بوسه ها در اضطراب

تو چه دانی آیت الله پشمکی از شور و حال
کشک خود را زیر ماتحتت سر منبر بساب

من زنم زن مذهبم تنها جهان آزادی است
می گشایم بال و پر در آسمانها چون عقاب

آن سبو بشکست و آن پیمانه ها بر خاک ریخت
مرد سالاری شده در گور ای عالیجناب

من زن ایرانی ام جوشیده از شعر و شراب
خم نخواهد شد سرم هرگز به قانون حجاب

مهدی یعقوبی

1 comment:

  1. مدیر محترم سایت "نه سخد"، این شعر بسیار کوبنده و با نغز است، اگر تا کنون این شعر به صورت ویدئو در نیامده، من قصد دارم که کلیپ یوتوب آنرا درست کنم، لطفا اگر امکان دارد با سراینده شعر تماس حاصل کنید و اجازه ایشان را بخواهید. اگر برای شما مقدور نیست که تماس حاصل کنید بی زحمت ایمیل آدرس سراینده شعر را برایم به آدرس ذیل ارسال دارید تا من خودم با ایشان تماس حاصل کنم، بسیار از همکاری شما سپاس گزاری میکنم.

    manrastani@yahoo.com

    ReplyDelete