Sunday, December 30, 2012

سرمایه داری نئولیبرال( وحشی) و نابسامانی شرایط کاری
برای کارگران در سراسر جهان
 شماره یک
 
(1)میدانستید که 900 هزار کارگران وال مارت(*), بزرگترین مرکز خرید زنجیره ای جهان , حق عضویت در هیچگونه سندیکائی را ندارند;  و هرکس جرات اینکار را بخود دهد از کار بیکار خواهد شد !؟ بزبانی دیگر این کمپانی فراملیتی برای حق انسانی آزادی انجمن ,که توسط سازمان ملل متحد برسمیت شناخته شده,
پشیزی ارزش قائل نیست !! ناگفته نماند که در سال 1992 بنیانگذار این کمپانی به دریافت 'مدال آزادی'(از دستان آغشته بخون بیل کلینتون) , یکی از بالاترین جایزه های آمریکا, نائل گردید .

(2)یک چهارم از بزرگسالان  و 90% کودکان در آمریکا  در رستوران مک دونالد غذاهای آشغال میخورند. در ضمن کارگران این رستوران زنجیره ای کذائی نیز حق عضویت در سندیکا  را نیز ندارند !!  
 
 
(3) مالزی نیز در بخش صنعت الکترونیک ایجاد سندیکا را غیر قانونی اعلام کرده 
 
(4)   صد و نود  کارگر تایلندی نیز که در سال 1993 در کارخانه ساخت عروسکهای سه سه می استریت و بارت سیمسون(+) در آتش سوختند نیز از چنین حق ابتدائی و انسانی(همون سندیکا) محروم بودند


بگذارید خیلی ساده گفته باشم : با رشد تکنولوژی - که قادر شده فاصله ها را از بین بردارد - یک کارگر ساده شرکت نایک(*+) در اندونزی (یا معادل همانگونه تولید در ایران و پاکستان و...)میبایست 100 هزار سال(آره درست خوندید صد هزار سال!!) کار کند تا معادل یک سال درآمد مدیرعامل این کمپانی منفور در آمریکا حقوق دریافت کند .

پیش بسوی سرنگونی سیستم فوق ارتجاعی سرمایه داری
زنده بادآزادی بی قید و شرط , برابری و برادری
 برای برپائی انجمنهای دموکراتیک و مستقل محلی بکوشیم
زنده باد آنارشی
 
 تهیه و تلخیص از : پیمان پایدار
 
*********************************** 
(*)Wal-Mart
(+) Sesame Street & Bart Simpsonدو تا از پر بیننده ترین برنامه های کارتون در آمریکا میباشد
(*+)Nikeیکی از دو کمپانی ساخت کفشهای کتانی معروف در دنیا
 

No comments:

Post a Comment