Saturday, December 8, 2012

فرمول 1000 ساله ژاپنی ها برای زندگی بهتر
 

 برخی تركيبات غذايی هستند كه اثرات مفيد يكديگر را تكميل می‌كنند و به بمب‌های درمانی بدل مي‌شوند، اين تركيبات را بخوانيد و از آن‌ها با هم استفاده كنيد. يك ضرب‌المثل هندی می‌گويد: «هر چيزی كاملش بهتر است» اما به نظر می‌رسد شايد بهتر باشد اين ضرب‌المثل را اين‌گونه تغيير دهيم «خيلی چيزها با چيزهای ديگر كامل می‌شوند» اين مسئله به خصوص در مورد خوراكی‌ها صادق است. از قديم بسياری از اقوام جهان برخی خوراكی‌ها را با برخی ديگر می‌خورده‌اند و اين تركيب‌ها را جادويی ارزيابی می‌كردند. حالا علم نشان می‌دهد كه بسياری از اين تركيب‌ها واقعا جادويی هستند.

مخلوط بهتر است
دكتر الين مگی، پروفسور تغذيه، مدير گروه تغذيه دانشگاه نبراسكا و نويسنده كتاب «تركيب‌های غذايی» مي‌گويد: «مطالعات بسياری ثابت كرده‌ كه تركيب‌های غذايی می‌توانند اثرات معجزه‌آسايی داشته باشند. نكته جالب هم اين است كه اين تركيب‌ها گاه چند برابر وقتی كه هر كدام از اين مواد غذايی را به تنهايی بخوريد موثر هستند. در واقع توصيه من اين است كه اين مواد غذايی را هميشه با هم بخوريد نه به تنهايی.» آنچه در اين مطلب آمده برخی از اين زوج‌های جادويی هستند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/24/52838_487.jpg
زوج انرژی‌زا
        تركيب: نخود+ فلفل قرمز
        نتيجه: انرژی بيشتر
در كشورهای غربی حداقل يك نفر از هر 5 نفر زن دچار كمبود آهن است و طبيعي است كه دچار كمبود انرژی هم باشد اما مسئله مهم اين است كه بسياری از زنان نمی‌دانند خوردن غذاهای غنی از آهن به تنهايی نمي‌تواند اين مشكل را حل كند. دكتر هيتر مانيه‌ری، متخصص تغذيه در دانشگاه پيتسبورگ در اين مورد می‌گويد: «نوعی از آهن كه در مواد غذايی گياهی وجود دارد به گونه‌ای است كه جذب آن برای بدن سخت است و در واقع بدن نمی‌تواند به خوبی از آن‌ها استفاده كند.» پس اگر اين‌طور باشد همه آهن موجود در نخود در بدن ما هدر می‌رود؟ نه، البته به شرطی كه همراه آن فلفل قرمز مصرف كنيد. دكتر مانيه‌ری ادامه می‌دهد: «ويتامين C موجود در فلفل قرمز مثل يك كليد عمل مي‌كند و آهن موجود در نخود را به شكلی در می‌آورد كه قابل جذب از طريق بدن باشد.» ما يك پيشنهاد هم برای شما داريم، در خانه‌تان هوموس بپزيد، آن هم با فلفل قرمز تازه زياد، البته اگر هوموس دوست نداريد می‌توانيد سالاد نخودفرنگی به همراه فلفل قرمز درست و نوش‌جان كنيد و از خوردن يك زوج انرژی‌زا لذت ببريد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/24/52839_958.jpg
برای آن‌كه مثل عقاب ببينيد
        تركيب: اسفناج+ آووكادو
نتيجه: ديد بهتر
اسفناج سرشار از لوتئين و ويتامين A است كه هر دوی اين‌ها كاملا برای ديد مناسب لازم هستند آووكادو هم منبع غنی از لوتئين و ويتامين A است اما مهم‌تر اين‌كه آووكادو سرشار از چربی‌های سالمي است كه بدن برای جذب لوتئين و ويتامين A و استفاده از آن‌ها به اين ويتامين‌ها نياز دارد. دكتر هوپ باركوكاس، پروفسور تغذيه در مركز تحقيقاتی كيس وسترن دانشگاه كليولند در اين مورد مي‌گويد: «اگر اسفناج را خالی بخوريد اكثر مواد غذايی مفيد چشمی آن بدون جذب شدن از بدن‌تان دفع می‌شود.» اگر پيشنهاد غذا مي‌خواهيد سالاد اسفناج و آووكادو را به شما توصيه مي‌كنيم كه با روغن زيتون، فلفل، نمك و پودر سير هم بسيار خوشمزه مي‌شود و هم بسيار مقوی است، در صورتی كه دوست داشته باشيد مي‌توانيد كاهو، خيار، گوجه‌فرنگی و آبليمو را هم به اين سالاد اضافه كنيد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/24/52840_111.jpg
برای آن‌كه درد دوران ماهانه نكشيد
        تركيب: كلم بروكلی+ تخم‌مرغ
        نتيجه: دردهای كمتر قبل از دوره ماهانه
بسياري از زنان و دختران جوان هر ماه چند روز را درگير دردهای شديد دوره‌های ماهانه خود هستند اما برای خيلي از آن‌ها يك بشقاب ساده می‌تواند تسكين و آرامش را به همراه بياورد. در مطالعه‌ای كه توسط انجمن طب زنان انگلستان و دانشگاه يورك انجام گرفت مشخص شد زناني كه ميزان زيادی كلسيم و ويتامين D را در رژيم غذايی خود دارند 30 تا 40درصد درد كمتری در اين دوران تجربه مي‌كنند. برای آن‌كه به اين نتيجه مطلوب برسيد، خيلی راحت می‌توانيد كلم بروكلی را با تخم‌مرغ بخوريد. كلم بروكلی تقريبا ساده‌ترين نوع كلسيم برای جذب توسط بدن را در خود دارد و تخم‌مرغ هم تقريبا يكی از بهترين منابع ويتامين D در طبيعت است. يك املت با كلم بروكلی يا يك سالاد كلم و تخم‌مرغ می‌تواند نياز شما را رفع كند.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/24/52841_522.jpg
برای جواني شما
        تركيب: گوجه‌فرنگی+ روغن زيتون
        نتيجه: پوست صاف و لطيف
ليكولين، آنتی‌اكسيدان قوی است كه در گوجه‌فرنگی وجود دارد و جلوی عوارض مضر آفتاب روی پوست را مي‌گيرد،‌ اما برای آن‌كه پوستی لطيف‌تر داشته باشيد گوجه‌فرنگی را به تنهايی نخوريد بلكه روغن زيتون حسابی روی آن بريزيد و بعد نوش‌جان كنيد. دكتر مگی مي‌گويد: «چربي‌های مفيد موجود در روغن زيتون باعث جذب بيشتر ليكولين توسط بدن می‌شود. مطالعه‌ای كه توسط انجمن ملی تغذيه كانادا صورت گرفته نشان داده زناني كه روغن زيتون در رژيم غذايی آن‌ها جای ثابتي دارد كمتر دچار چين‌و‌چروك می‌شوند و سن ظهور چين‌وچروك در صورت آن‌ها بالاتر است. غذاهاي ايتاليايی بسياری هستند كه گوجه‌فرنگي و روغن زيتون در آن جاي دارند اما ما سالاد كاپاراسه را به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه در آن گوجه‌فرنگي و فلفل به صورت بسيار آهسته در روغن زيتون پخته مي‌شوند و سپس به آن تخم‌مرغ به آن اضافه می‌شود.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/24/52842_724.jpg
ماست گوارشی
        تركيب: ماست+ فلاكسيد
        نتيجه: هضم بهتر غذاها
معده انسان خانه بيش از 400 نوع باكتری است كه اكثر آن‌ها برای بدن انسان مفيد هستند اما برخی از آن‌ها هم خيلی مفيد نيستند. زماني كه ميكروب‌های مضر بيشتر از مفيد مي‌شوند در كار دستگاه گوارش شما اختلال پيش می‌آيد و معده انسان دچار درد و نبود راحتی می‌شود. ماست‌ها به خصوص ماست‌هاي پروپيوتيك می‌توانند بر ميزان باكتری‌های مفيد معده اضافه كنند اما خب اين‌كه چند قاشق ماست پروبيوتيك نوش‌جان كنيد كافی نيست، برای باكتری‌های موجود در اين ماست‌ها هم بايد خوراكی جور كنيد، بهترين غذا براي آن‌ها فيبرهای موجود در فلاكسيد است. پس خيلی راحت به كاسه ماست پروبيوتيك خود يك قاشق فلاكسيد اضافه كنيد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/24/52843_421.jpg
سيب را پوست نكنيد
        تركيب: جوی دوسر+ سيب
        نتيجه: داشتن قلب سالم‌تر
جوی 2 سر تركيب‌های فوق‌العاده در خودش دارد كه می‌تواند به بدن شما كمك كند. اولين آن‌ها بتاگ�وكان است كه فيبری است كه ميزان كلسترول خون را كاهش می‌دهد و دومی هم آون‌تراميد است كه تركيبی است از تبديل LDL (يا چربی بد خون) به راديكال‌های آزاد كه در بدن آسيب‌رسان هستند، جلوگيری می‌كند. اما اگر مي‌خواهيد قلب‌تان را با غذای مفيدتر بيمه كنيد، سيب را هم به سفره‌تان اضافه كنيد اما يادتان باشد مواد مفيد برای قلب در پوست سيب است پس پوست سيب را نكنيد. سيب منبع غنی فلانوئيدها است كه يك آنتی‌اكسيدان بسيار قوی است كه مانع از شكل‌گيری راديكال‌های آزاد در بدن می‌شود و ميزان التهاب در بدن را هم كاهش مي‌دهد. يك پيشنهاد ما درست كردن ماست سيب است،‌ يعنی می‌توانيد قطعات سيب را به همراه جو، سير و كشمش به ماست خودتان اضافه كرده و آن را به همراه غذای‌تان نوش‌جان كنيد.
http://www.bartarinha.ir/files/fa/news/1390/9/24/52844_911.jpg
عادت مفيد ما ايراني‌ها
        تركيب: چای سبز+ ليمو ترش
        نتيجه: ضدسرطان
چای سبز منبع فوق‌العاده‌اي از كاته چين‌هاست كه تركيبات قوی ضدسرطان هستند. اين تركيبات فوق‌العاده كه سلول‌های سرطاني را نابود مي‌كنند يك نقطه ضعف دارند و آن هم اين است كه نمی‌توانند از سد معده عبور كنند. در واقع فقط 20درصد از كاته‌چين‌های چای سبز از معده عبور می‌كند و جذب بدن مي‌شود اما تحقيقات دانشمندان دانشگاه يوتا نشان داده است با اضافه كردن آب يك ليموترش تازه يا يك قاشق چای‌خوری آب‌ليمو به يك ليوان چای سبز مي‌توانيد ميزان بيشتري از كاته‌چين‌ها را جذب كنيد، اما يك نكته جالب هم اين‌كه اگر اندكی شكر به چای سبز اضافه كنيد ميزان كاته‌چين‌ كه جذب می‌كنيد 3برابر می‌شود.

No comments:

Post a Comment