Saturday, December 29, 2012

فیلمی از وضعیت اسفبار جانبازان اعصاب و روان
پس از هشت سال منتشر شد
مقام‌های جمهوری اسلامی در شرایطی از آمادگی خود در برابر وقوع هر نوع جنگ خبر می‌دهند که «جانبازان» جنگ هشت ساله عراق علیه ایران در شرایط بسیار نامناسبی در آسایشگاه‌ها به‌سر می‌برند
.
وضعیت بغرنج این «جانبازان» در مستندی به نام «فراموشی» که به دستور محمود احمدی‌نژاد نمایش عمومی آن ممنوع شده٬ به تصویر کشیده شده است. برای تماشای فیلم کلیک کنید
 
مستند «فراموشی» ساخته احمد سلیمان‌نیا٬ فیلم برگزیده دومین دوره جشنواره «عمار» است که سومین دوره آن هم‌اکنون در ده‌ها شهر ایران در حال برگزاری است.
 
آقای سلیمان‌نیا روز ششم دی ماه در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرده برخی مسئولان به وی گفته‌اند نباید وارد چنین حوزه‌ای می‌شده است.
 
وی همچنین افزوده محمود احمدی‌نژاد٬ رئیس دولت دهم نیز پس از تماشای مستند «فراموشی» گفته این فیلم قابل پخش نیست و مردم نباید آن را ببینند.
 
این مستند یکی از معدود فیلم‌هایی است که وضعیت بازماندگان جنگ عراق و ایران را به تصویر می‌کشد و پرده از واقعیت‌های تلخی از زندگی آنها کنار می‌زند که سال‌هاست در ایران مخفی نگه داشته شده است.
 
در این فیلم «جانبازانی» نشان داده می‌شوند که برخی از آنها توسط وزارت اطلاعات بازجویی و مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند٬ عده‌ای دچار اعتیاد شده‌ و از برخی از آنها نیز از سوی ماموران آسایشگاه کتک خورده‌اند.
 
«جانبازانی» که در فیلم به تصویر کشیده شده‌اند از برخورد‌های دوگانه و بی‌اعتنایی بنیاد مستضعغان و جانبازان به آنها به شدت انتقاد می‌کنند. با این حال بیننده فیلم در بسیاری از موارد با قطع صدای آنها (سانسور) روبرو می‌شود.
 
خانواده این «جانبازان» نیز در این فیلم از بی‌توجهی مقام‌های جمهوری اسلامی به عزیزان خود انتقاد می‌کنند که بخش‌های زیادی از گفته‌های آنها نیز سانسور شده است.
 
بسیاری از قربانیان جنگ هشت ساله عراق و ایران سال‌هاست از سوی مقام‌های جمهوری به فراموشی سپرده شده‌ و زندگی گروه قابل توجهی از آنها در پی این بی‌توجهی از هم پاشیده است.

No comments:

Post a Comment