Monday, December 24, 2012

چرا شعر8 ماه پیش گونتر گراس(*) اینقدر حاکمین صهیونیسم جهانی را در اسرائیل
از یکطرف عصبانی کرده و از طرف دیگر به فحاشی کشانده است !?

پیمان پایدار
*******************************

پیشگفتار

از قدیم و ندیم گفته اند: حقیقت همیشه تلخ است . اگر بخواهیم در یک جمله به مقوله مورد بحث جوابی داده باشیم ,چنین
خواهد بود: شعر مذکور قلب اسرائیل را نشانه گرفته است . و آن چیزی نیست جز حقیقت انکار ناپذیر سلطه گری استعمار گرایانه صهیونیسم جنایتکار, نه تنها فقط در فلسطین اشغال شده بلکه در کل منطقه خاور میانه و جهان !!

قبل از هر چیز میباست گفته شود که جانیان صهیونیست با داشتن نفوذ شدید مالی, سیاسی ,نظامی, و دیپلماتیک در ساختار سیستم سرمایه داری جهانی (و بخصوص در تمامی ارکان دولتی نزدیکترین متحد خود, همانا قدرت هژمونیک جهانی , امپریالیسم آمریکا) از بدو تاسیس کشور منحوس و نژاد پرستانه اسرائیل ,در سال 1947, تا به امروز در مقابل هرگونه انتقاد از ماهیت تروریستی / ارتجاعی شان بلافاصله با متهم کردن منتقد به 'ضد سامی' گری سعی در 'خفه ' نمودن و ' ایزوله گرداندن' فرد یا جریان مخاطب کرده اند. و این "پیش دستی" مذبوحانه نیز در راستای سئو استفاده بیشرمانه و ضد بشری سیاسی صهیونیستها ,برای جلب و حمایت دائم جامعه جهانی, بعد از واقعه دردناک قتل عام دست جمعی و وحشیانه  یهودیان (هولوکاست) توسط فاشیستهای نازی معنا میابد و بس. چیزی که بیش از حد ماهیت تزویر و ریا کاری صهیونیستها را نشان میدهد همانا این مقوله می باشد که اعراب نیز, منجمله فلسطینی ها, از همان نژاد سامی میباشند و در نتیجه این استدلال که اعراب ضد سامی هستند (!!) پوچ و مضحک بودن خود را ثابت(**) میکند . 
***************************

حال بگذارید مختصر نگاهی به شعر زیبای گونتر گراس بیندازم.

در روز چهارشنبه 4 آوریل 2012 گونتر گراس شعری 69 خطی با تیتر "چیزی که میبایست گفت" در روزنامه آلمانی "سود دوچ زایتونگ"(+) بزیر چاپ برد . در آن شعر او به اسرائیل بخاطر تهدید کردن ایران برای برنامه های اتمی اش حمله ور شده, و بدرستی و شجاعانه از جامعه جهانی خواهان نظارت بر سلاحهای اتمی اسرائیل را نموده است .(همینطور خواهان نظارت  بین المللی بر برنامه اتمی ایران را نیز شده است).  او بدرستی اسرائیل رابزرگترین خطر منطقه و تهدیدی برای صلح جهانی نیز بر شمرده. او همچنین از "دوروئی کشورهای غربی" در پافشاری برای پایان برنامه های اتمی ایران از یکطرف و سرپوش نهادن بر برنامه های پنهانی اتمی (و داشتن بیش از 200 بمب اتمی-از منست) اسرائیل از طرف دیگر داد سخن سر داده است ."چرا من حالا میگم ,در دوران پیری و با آخرین قطره های خودنویسم, که اسرائیل ه مجهز به بمب اتمی خطری ست برای صلح شکننده جهانی؟ واسه اینکه چیزی ست  که میبایست گفت ,که میتواند دیر باشد اگر فردا گفته شود". در ضمن او به دولت آلمان , تحت حاکمیت رژیم دست راستی خانم آنژلا مرکل , بخاطر فروش محرمانه زیردریائی به اسرائیل اخطار کرده و متذکر گردیده که در اینصورت ریسک شریک جرم شدن  جنایات اسرائیل خواهد شد .در شعرش فروش این زیر دریائی ها را چنین توصیف کرده:"  فرستادن تمامی کلاهکهای هسته ای به جائی که وجود یک بمب اتمی تائید نشده است" !!   
(+)Suddeutsche Zeitung

هر چند روشنفکران اروپائی با نظرات ابراز شده در این شعر عموما مشترک القولند, اما از قرار در کنار هم نشاندن رژیم  فاشیستی در اسرائیل با رژیم تمامیت خواه مذهبی , مرتجع و تروریست مسلک در ایران  آنهم در حیطه اخلاقی/معنوی, با زبانی که به اصطلاح "ضدیت با سامی گری" را تداعی میکند-با توجه به اقرار خود گونتر گراس در سال 2006 مبنی بر عضویتش در جوانان اس اس  نازی در دوران نوجوانی اش- به سمت این شعر خشمی استثنائی نشانه گرفته شده است !! ناگفته نماند- که در کنار آن -صدها خواننده نیز ,در دفاع از ابراز عقیده آزادانه گونترگراس ,در نشریات آلمانی بحمایت از او پرداخته وابراز همدردی با او کرده اند .این شعر, مجددا بحثی پیرامون زخمی قدیمی در مورد گذشته آلمان باز گردانده و اینکه در بستر جنایات هولوکاست آلمانی ها چه میتوانند و چه نمیتوانند بکنند و بگویند . 

در نوشتاری, در وبسایت معروف اشپیگل آنلاین, ژاکوب آگوستاین,  ناشر مجله هفتگی "در فرایتگ"(+) گفته است که شعر مذکور نه آنچنان خوب است و نه تحلیل شاهکارانه سیاسی در آن نهفته ,اما "ما میبایست از گونتر گراس تشکر کنیم " برای شروع بحث پیرامون تهدید اسرائیل برای صلح !! رجوع کنید به نیویورک تایمز شنبه 7 آوریل 2012 .
(+)Der Freitag

   دو روز بعد از چاپ شعرش ,گونتر گراس در مصاحبه ای به این اشاره میکند که او قصدش این بوده  که تمرکزش را نه آنقدر بر اسرائیل بلکه بر سیاستهای نخست وزیر بنجامین نتانیاهو معطوف نماید . در نیویورک تایمز, دوشنبه 9 آوریل 2012  چنین آمده است :"مردی که در حال حاضر بیشترین صدمات را به اسرائیل زده بنظر من نتانیاهو میباشد, و من میبایست اینرا در شعرم نیز می آوردم ....چیزی که در حال حاضر تهدید اساسی محسوب میشود ریسکی میباشد بدون مقایسه - حمله پیشگیرانه, اولین حمله علیه ایران , که میتواند نتایج دهشتناکی بهمراه داشته باشد ." باری ,بماند که در همین شعر او همبستگی پایه ایش را با اسرائیل نیز ابراز داشته است . چیزی که صهیونیستها آنرا کتمان کرده و نادیده گرفته اند .او بارها حمایت خودش را از اسرائیل ابراز داشته و چندین بار نیز به آنجا سفر کرده است. او از " خواست موجودیت اسرائیل در صلح و صفا در کنار همسایه گانش " نیز در همان مصاحبه فوق الذکر سخن گفته است .در آخر میبایست به این اشاره شود که شخصیتهای آکادمیک و سیاسی اسرائیل  پس از چاپ این شعر خواهان منع ورود این شاعر به اسرائیل گردیده اند .


زنده باد آزادی بیان بدون هیچگونه  قید و شرطی
مرگ بر تمامی ایدئولوژیهای ضد بشری, بخصوص فاشیسم  و صهیونیسم
 زنده باد آنارشی
**************************
زیر نویس ها
(*) شاعر, نمایشنامه نویس و داستان سرای 84 ساله آلمانی که در سال 1999 به جایزه ادبیات نوئل دست یافت
(**)من در مقالات متعدد خویش (و در کنار متون ترجمه شده از دیگر رفقا) در بیش از یک دهه گذشته,هم به فارسی و هم به انگلیسی در نشریه دو زبانه " نه خدر"(1) - که خود بنیانگذارش بودم و در دهه اول قرن 21م 4 شماره از آن  را در آوردم , و هم به زبان اسپانیائی در دو نشریه آنارشیستی درپرو به نامهای "اومه نیدید"(یعنی 'انساندوستی' 2) و "اکسیون دیرکتا"(یعنی 'عمل مستقیم'3) ,ماهیت ارتجاعی, راسیستی - ضد بشری ایدئولوژی صهیونیستی و حاکمیت اسرائیل را بنحو اجمالی تجزیه تحلیل کرده ام و خوانندگان را به آن ها رجوع میدهم .
(1)NakhdaR / (2)Humanidad / (3)Accion Directa

No comments:

Post a Comment