Tuesday, December 25, 2012

شعری از پل الووار
 
  ترجمه احمد شاملو
تو را به جای همه کسانی که نشناخته ام دوست می دارم

تو را به خاطر عطر نان گرم

برای برفی که آب می شود دوست می دارم


تو را برای دوست داشتن دوست می دارم

تو را به جای همه کسانی که دوست نداشته ام دوست مي دارم

برای اشکی که خشک شد و هيچ وقت نريخت

لبخندی که محو شد و هيچ گاه نشکفت دوست مي دارم

تو را به خاطر خاطره ها دوست مي دارم

تو را به خاطربوی لاله های وحشی

به خاطر گونه ی زرين آفتاب گردان

برای بنفشیِ بنفشه ها دوست مي دارم

تو را به جای همه کسانی که نديده ام دوست می دارم

تورا به اندازه ی همه ی کسانی که نخواهم ديد دوست می دارم

تو را به جای همه ی کسانی که نمی شناخته ام ... دوست می دارم

تو را به جای همه ی روزگارانی که نمی زيسته ام ... دوست می دارم

برای خاطر عطر نان گرم و برفی که آب می شود و برای نخستين گناه

تو را به خاطر دوست داشتن ... دوست می دارم

تو را به جای تمام کسانی که دوست نمی دارم ... دوست می دارم ...
 

No comments:

Post a Comment