Sunday, December 23, 2012

 

 جان رفیق کارگرمان رضا شهابی در خطر است، در حمایت
 از وی از هیچ وسیله ای (تاکتیکی) دریغ نکنیم!

بیانیه 377 نفر از فعالین در حمایت از رضا شهابی:
رضا شهابی کارگر زندانی و عضو سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی
از روز دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۱ (مطابق با ۱۷ دسامبر ۲۰۱۲) برای بار سوم دست به اعتصاب غذا و دارو زده است و این امر موجب نگرانی و تشویش خاطر همگان شده است. شهابی که از مشکلات حاد کمر و گردن رنج می‌برد و بنا بر اظهارات پزشک معالج، نیاز به عمل جراحی دارد، روز شنبه ۲۵ آذر ماه ۱۳۹۱ جهت معاینه توسط پزشک متخصص به بیمارستان خمینی تهران منتقل گردید و پزشک برای بررسی وضعیت وی عکس برداری را تجویز نمود.

اما در ادامه، پاسیار زندان که شهابی را همراهی می‌کرده است، از انجام آزمایشات تجویز شده توسط پزشک ممانعت کرده و وقتی شهابی و خانواده‌اش نسبت به این برخورد مامور زندان اعتراض کردند، وی رضا شهابی را تهدید به ضرب و شتم نموده و با الفاظ رکیک و خشونت بار مورد خطاب قرار داده و به زندان بازگردانده است. در نتیجه این رفتار، رضا شهابی دست به اعتصاب غذا و دارو زده و اعلام کرده است که تا زمان برخورداری از امکانات سلامت و اجرای دستورهای پزشکی که با مخالفت دادستانی رو به رو شده، اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد.

رضا شهابی از سوی دادگاه انقلاب به چهار سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سندیکایی و هفتاد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

  امضا کنندگان این بیانیه به عنوان جمعی از فعالین کارگری , سیاسی و حقوق بشر، هنرمندان و روزنامه نگاران، ضمن اعلام مراتب اعتراض و مخالفت با مجازات تایید شده از سوی دادگاه انقلاب، هرگونه حکم صادره از سوی این دادگاه را فاقد وجاهت قانونی دانسته و حمایت کامل خود را از خواسته‌های قانونی این کارگر زندانی اعلام می‌کنیم.

ما هرگونه بایکوت خبری یا به حاشیه راندن اخبار در مورد رضاشهابی و دیگر فعالین کارگری در زندان را محکوم می‌کنیم و به سهم خود می‌کوشیم این انحصار رسانه‌ای را بشکنیم. جان رضا شهابی در خطر است و سابقه حکومت ایران در برخورد با زندانیان معترض و بی‌تفاوتی آشکار نسبت به جان و سلامت آنان، نگرانی ما را بیشتر نموده است.

حکومت ایران باید فوراً به درخواست قانونی مداوای فوری و بدون قید و شرط رضا شهابی و دیگر زندانیان سیاسی و عادی پاسخ داده و اقدامات لازم را برای درمان بیماری ایشان فراهم آورد.

ائتلاف سراسری فعالین در حمایت از رضا شهابی، از تمامی فعالین قشرهای مختلف سیاسی - اجتماعی، نهاد‌ها و سندیکاهای کارگری، مجامع و نهادهای حامی حقوق کارگران و حقوق بشر، اصحاب و اهالی رسانه و هر انسان آزاده‌ای که نگران وضعیت جسمانی و سلامت این فعال کارگری است، در خواست می‌کند که به فراخور توان و به اقتضای امکانات به هر شکلی که می‌توانند در داخل و خارج از ایران، در حمایت از کارگر زندانی رضا شهابی بکوشند.

فعالیت‌های تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد ارتباط و درخواست از نهادهای کارگری و حقوق بشری مربوطه در هر کشور، ارسال اخبار به رسانه‌های ایرانی و خارجی و برپایی تجمع و تحصن و تظاهرات نمونه‌هایی از این فعالیت هاست و قطعاً شامل ابتکارات دیگر نیز می‌گردد.


******************************

زنده باد مبارزات بر حق زحمتکشان و خلقهای تحت ستم علیه حاکمیت جهل, دروغ , تزویر و استثمار مضاعف اسلام ناب و تعفن آور محمدی

مرگ بر سرمایه داری ملائی- مرگ بر دین و مذهب
زنده باد آزادی بی قید و شرط
زنده باد آنارشی
 
پیمان پایدار
 

No comments:

Post a Comment