سند: توصیه نامه مشایی برای دزد 3هزار میلیارد تومانی با نقل قول از رئیس
سایت مشرق نوشت: در نامه مورخ 7 مهر سال 1389 مشایی خطاب به دو وزیر كابینه چنین آمده است:
جناب آقای حسینی، وزیر محترم امور اقتصاد و دارایی
جناب آقای بهبهانی، وزیر محترم راه و ترابری
سلام علیكم
به پیوست تصویر نامه شماره 10205/ص20 مورخ 2/7/1389 شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن در خصوص امادگی خرید 5/50٪ از سهام شركت فولاد خوزستان ارسال میشود.
حسب موافقت ریاست محترم جمهوری خواهشمند است دستور فرمائید ضمن تسریع اقدام مساعد را به عمل آورند.
اسفندیار رحیم مشایی
بر اساس این نامه سهام شركت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده به گروه امیر حسین آریا در قالب شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن( تراورس) واگذار می شود.
گزارش مشرق حاكی است كه امیر منصور خسروی در جریان واگذاری های سازمان خصوصی سازی و در حركتی كاملا مشكوك توانست شركت تراورس كه از مهمترین شركت های پیمانكار در عرصه رآه آهن كشور است را خریداری كند.
سوالی كه مسولان سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد باید به آن پاسخ دهند این است كه چگونه و با چه توجیهی بزرگترین شركت راه آهن كشور را به این گروه واگذار كرده اند.
جالب است كه شركت تراورس به صورت ده ساله به امیر منصور خسروی و به قیمت 120 میلیارد تومان واگذار شد.
حال كه پرونده گروه آریا در خصوص اختلاس از نظام بانكی بر همگان آشكار شده است می توان سناریوی دیگر این گروه برای تسلط بر اقتصاد ملی كشور را به شرح زیر توضیح داد:
1-همكاری با سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد برای تصاحب شركت های بزرگ پیمانكاری كشور
2-تبانی با كارفرمایان دولتی از قبیل راه آهن و وزرات راه سابق برای تصاحب پروژه های میلیاردی با حربه تامین مالی و به صورت ترك تشریفات مناقصه
3-همكاری گسترده و تبانی با نظام بانكی خصوصا بانك ملی برای تامین مالی پروژه ها به صورت صوری.
حال سوال اینجاست كه چگونه یك فرد توانایی دارد از یك طرف با همكاری سازمان خصوصی سازی شركت معظمی چون تراورس را خرید اری كند كه نزدیك به هشت هزار نفر كارمند دارد و از طرف دیگر بتواند به صورت ترك تشریفات مناقصه پروژه هزار و 300 میلیارد تومانی را تصاحب كند و یا در قبال اجرای بدون تشریفات مناقصه طبقاتی نمودن جاده رامسر به نور، بیش از 50 درصد سهام شركت فولاد خوزستان را به دست آورد. در این میان همكاری بانك ملی در خصوص گروه امیر منصور آریا دارای ابعاد پیچیده ای است كه امیدواریم مسولان مربوطه بتوانند در این خصوص توضیحات كافی ارایه كنند.
ذكر این نكته خالی از لطف نیست كه اگر گروه آریا در پروژه راه آهن شیراز-بندرعباس تنها 10 درصد سود ببرد رقمی در حدود 130 تا 200 میلیارد تومان خواهد شد و این در حالی است كه رقم خریداری شده شركت تروارس كمتر از 120 میلیارد تومان بوده است.
درادامه خوب است نگاهی به تیترهای آخرین نشریه گروه تراورس داشته باشیم:
ماهنامه داخلی شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن ویژه مرداد 90 منتشر شد.
در این شماره میخوانیم كه:
1-عملیات اجرایی بزرگترین پروژه ریلی كشور آغاز شد
2-سومین دوره گردهمایی مدیران ارشد شركت توسعه سرمایه گذاری امیر منصور آریا
3-نشست مشترك مدیران گروه امیر منصور آریا
4-عملیات بازسازی خطوط ایستگاه صوفیان بودی خاتمه می یابد
5-پروژه پوشش مسیل منوچهری
6-راه اهن شیراز -بندر عباس را 30ماهه می سازیم ،سالی 250 كیلو متر
7-آماده ایم تمام پروژه های ریلی كشور را به صورت EPCFاجرا كنیم
از سوی دیگر در سوم اردیبهشت سال جاری نیز حسب نامه اسفندیار رحیم مشایی، جلسه ای در وزارت راه برگزار و درباره نحوه اجرایی شدن پروژه رامسر به نور در قبال واگذاری سهام شركت خوزستان توافقات لازم و البته بدون برگزاری هرگونه تشریفات قانونی مزایده و مناقصه صورت می پذیرد. متن توافقات این جلسه به شرح ذیل است:
با عنایت به نامه شماره 239664 مورخ 4/11/1389ریاست محترم دفتر مقام عالی ریاست جمهوری در ارتباط با درخواست شماره 16419/ص20 مورخ 21/10/1389 شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن (تراورس) جلسهای در مورخ 3/2/1390 در محل دفتر سرپرست محترم وزارت راه و ترابری در ارتباط با اجرای طبقاتی نمودن مسیر جادهای حد فاصل شهرستان رامسر به شهرستان نور به طول تقریبی 120 كیلومتر تشكیل و مقرر گردید پروژه مذكور توسط شركت فوق بصورت EPC+F در مدت 27 ماه اجرا، (نحوه تأمین منابع مالی از طریق واگذاری 5/50 درصد سهام شركت فولاد خوزستان از سوی دولت خواهد بود).
ضمناً شركت مذكور متعهد گردید از تاریخ امضاء، این تفاهم نامه نسبت به انجام عملیات مهندسی و طراحی (بخشE پروژه مذكور اقدام و كلیات این موضوع را ظرف 45 روز جهت تصویب به كارفرما ارائه نماید، ضمناً انجام عملیات واگذاری سهام شركت مذكور ظرف مدت 45 روز از سوی وزارت راه و ترابری پیگیری خواهد شد و آغاز عملیات اجرایی همزمان با این موضوع از سوی شركت تراورس صورت میپذیرد.
مفاد قرارداد فیمابین و شرایط مندرج آن پس از ارائه پیشنهاد پیمانكار (شركت تراورس) بررسی و تصویب از سوی وزارت راه و ترابری نهایی خواهد شد. (وفق مقررات و قوانین)، ضمناً شركت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن متعهد میگردد پروژه را در طول مسیر جاده موجود حداكثر تا تاریخ بهمن ماه 1391 (دهه مبارك فجر) اجرا و تحویل نماید.
ابوالفضل گلزاری
مدیرعامل شركت مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن
مدیرعامل شركت مهندسی خط و ابنیه فنی راهآهن
صادقی
معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور
معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور
رضا پیل پایه
قائم مقام وزارت راه و ترابری
قائم مقام وزارت راه و ترابری
علی نیكزاد
سرپرست وزارت راه و ترابری
سرپرست وزارت راه و ترابری
*این نامه نشان می دهد كه واگذاری پروژه رامسر به نور و همچنین واگذاری سهام شركت فولاد خوزستان بدون برگزاری تشریفات قانونی مزایده و مناقصه برگزار شده است.
No comments:
Post a Comment