Monday, September 19, 2011

  این متن نیز از رفیق عزیز تارا وزیری بدستم رسیده, با تشکر از او:پیمان پایدار
********************************
من اگر زن بودم : ماردین امینی انبی
شعر و دکلمه‌ : ماردین امینی انبی, گیتار : رحیم پورمحمدی - من اگر زن بودم تن اشعار فروغ زیر گریه‌های من می‌‌خیسید مادرم روی سرم درد خودش را می‌‌بافت زندگی‌ دور تنم،پیله‌ای تنگ و سیه می‌‌ریسید من اگر زن بودم ...حسرت سرسره بازی به دلم خون می‌‌ریخت حسرت یک نفس و دیدن سایه ی تنهای خودم توی خیابان و رهایی ز نگه‌های حریصی که به من می‌‌آویخت من اگر زن بودم سندم دست کسی‌ دیگر بود پدرم طناب قلاد...ه ی ناموس مرا دست کسی‌ می‌‌انداخت دفتر مدرسه‌ام و خودم و تمام هستی‌‌ام تحت نظر بود توی تاکسی‌ مثل موش،توی خودم میرفتم که مبادا،چشم راننده ی هیزی بپرد روی سرم که مبادا دست مسافر سهوا بخورد به سینه‌ها و کمرم من اگر زن بودم عشق را بی‌ ادبی‌،فاحشگی میخواندم زیر بار بردگی ،سر به زیر و بی‌ صدا می‌‌ماندم شوهری داشتم و کسی‌ نمی‌‌گفت دخترک ترشیده ست کودکی میزادم،روی فرشی ز بهشت به امید آنکه پشت این زندگی‌ بی‌ معنی‌ خانه ی خورشید است من اگر زن بودم... . من اگر زن باشم میزنم تو دهن این زندان می‌‌درم،قبر ابریشمی دور و برم را آسمان را به زمین می‌‌بندم خانه را به صاحبش می‌‌بخشم میشوم کلید آزادگی و حرمت انسان -

No comments:

Post a Comment