Friday, April 13, 2012


تا حالا اسم کوه پردیس و شگفتی های آن رو شنیدید؟!

کوه باستانی پرديس در حومه شهرستان جم از توابع عسلويه استان بوشهر و در نيمه های راه بندر کنگان به فيروز آباد شيراز قرار دارد . حالا بگو معجزاتش چیه ؟؟ 


 1. قله اين کوه نزديک ترين نقطه زمين به خورشيد است چون بالاترين ارتفاع در نزديکي خط استواست .
2. آتشکده فوق العاده باستاني که در قله کوه قرار دارد ، محل تولد و غسل تعميد پدر جمشيد جم است .
3. مغناطيس فوق العاده قوي کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله 50 تا 100 متری کوه با ماشين توقف کني و ترمز دستي را بخوابانيد ، ماشين بجای سر پائينی به نرمی به سمت کوه کشيده مي شود و سربالایی خواهد رفت و با برخورد به سنگها متوقف میشود.

4. پوشش گياهي منطقه نوعي خار بيابانی است که خواص دارويی فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما" پيش خريد چند کارخانه داروسازی بزرگ جهان است . يکی از ترکيبات اصلی مسکن Advil که يکی از بهترين قرصهای شناخته شده برای ناراحتی های اعصاب و دردهای ميگرنی است از همين عسل تهيه مي شود

5- اين منطقه خرماي ويژه نيز توليد مي کند كه به نام خرماي خصه معروف است اين خرما اندازه آلبالو بود و براي ساخت قندهای رژيمی برای بيماران 'ديابتی' صادر می شود و ما یه دونه ازین خرما رو هم نمیبینیم

*** و از هــــمــــه مــــهـــمــتــــر ***
از جمله خواص اين كوه خاصيت خارق العاده اين كوه دركمك به درمان مبتلايان به ' ايدز' مي باشد .
به خاطر نزديكي اين كوه به خورشيد امكان رشد و نمو ويروس های بيماری زا از جمله ويروس HIV در اين كوه صفر مي باشد. پزشكان متخصص بريتانيايي در موسسه Imperial Medical College در شهر لندن اخيرا در مقاله اي در روزنامه تايمز ضمن بر شمردن اين خاصيت از سازمان ملل درخواست نموده اند تا نام اين كوه را به 'کوه ضد ایدز' تغيير دهند.

ضمنا دكتر Tim Hopkins رييس موسسه فوق درخواست ايجاد شهركهاي درماني براي مبتلايان به ايدز در اين منطقه نموده است. وی معتقد است با اسكان مبتلايان به ايدز در اين منطقه پس از حداكثر مدت 18 ماه هيچ نشانه اي از بيماری در اين مبتلايان ديده نشود.

از ديگر خواص درمانی اين كوه كه زبانزد همه متخصصين است همانا كوه درمانی (mountain trapi) است . خواص مغناطيسی اين كوه باعث تخريب سلولهای سرطاني شده و به همين دليل متخصصين بسياري بيماران سرطاني زا را به كوهنوردی دراين كوه توصيه مينمايند. مديكال كالج ايالت اياهو آمريكا نيز طی تحقيقی خواص درمانی اين كوه را تاييد نموده است.

نوشته ای از ابی خلیلی

No comments:

Post a Comment