Monday, October 10, 2016

'شلاق و اخراج از مدرسه به دلیل عدم توانایی پرداخت

  سی هزار تومان شهریه '

http://www.bbc.com/persian/iran-37607989?ocid=socialflow_facebook%3FSThisFB
مرگ بر دولت "تدبیر و امید" روحانی- 'اطلاعات چی' سابق - نوکر دست به  !!سینه ولایت وقیح
پیمان پایدار
این دانش‌آموزان می‌گویند که شلاق خورده‌اند و اخراج شده‌اندImage copyrightفردا
Image captionاین دانش‌آموزان می‌گویند که شلاق خورده‌اند و اخراج شده‌اند
گزارش‌ها از ایران حاکی است که مدیر مدرسه‌ای در روستای مختارآباد از
 توابع رودبار در جنوب استان کرمان، به دانش آموزانی که توان پرداخت ۳۰ هزارتومان شهریه را نداشتند ۸ ضربه شلاق زد و سپس آنها را از مدرسه اخراج کرد.
تابناک با انتشار این گزارش نوشت که رئیس آموزش و پرورش شهرستان رودبار این موضوع را تکذیب کرده و گفته است: "موضوعی که شما مطرح می کنید اصلا با عقل و منطق همخوانی ندارد و کذب محض است."
این در حالی است که به گفته تابناک، دانش آموزانی که مورد تنبیه قرار گرفته‌اند در فایل ویدئویی با تائید چنین عملی از سوی مدیر عنوان کردند که خانواده های آنها بنیه مالی ضعیفی دارند و قادر به پرداخت شهریه های تعیین شده نیستند و مدرسه ای که آنها در آن مشغول به تحصیل بودند از نظر امکانات رفاهی و شرایط اولیه وضعیت مناسبی ندارد.
مسئولان آموزش و پرورش در ایران بارها اعلام کرده‌اند که مدیران مدارس تحت هیچ عنوانی حق ندارند از دانش آموزان و والدین آنها به صورت اجباری پول بگیرند.
بر اساس اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، "دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم کند."
روستای مختارآباد و شهرستان رودبار جنوب در زمره مناطق محروم ایران محسوب می شوند و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ روستای مختارآباد حدود ۲۹۵ خانوار و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

No comments:

Post a Comment