Saturday, October 8, 2016

Pentagon Paid PR Firm $540 Million 

پنتاگون 540 میلیون دلار به شرکت روابط عمومی پرداخت

to Make Fake Terrorist Videos

تا ویدئوهای تقلبی تروریستی بسازد





undefined

The Pentagon paid a UK PR firm half a billion dollars to create fake terrorist videos in Iraq in a secret propaganda campaign exposed by the Bureau of Investigative Journalism.

 دفتر روزنامه نگاری تحقیقی افشا کرد که پنتاگون  نیم میلیارد دلار به یک شرکت روابط عمومی انگلیسی برای تولید فیلم های تروریستی جعلی در عراق در راستای کمپین تبلیغاتی مخفی پرداخته است . 

PR firm Bell Pottinger, known for its array of controversial clients including the Saudi government and Chilean dictator Augusto Pinochet’s foundation, worked with the US military to create the propaganda in a secretive operation.

شرکت روابط عمومی بل پاتینجر، شناخته شده برای داشتن یکسری از مشتریان بحث برانگیز از جمله دولت عربستان و بنیاد دیکتاتور شیلیائی آگوستو پینوشه، با ارتش آمریکا برای ایجاد تبلیغات/پروپاگاندا در یک عملیات مخفی کار کرده است.

The firm reported to the CIA, the National Security Council and the Pentagon on the project with a mandate to portray Al-Qaeda in a negative light and track suspected sympathizers.

این شرکت به سازمان سیا، شورای امنیت ملی و پنتاگون در پروژه ای با دستوری مبنی بر به تصویر کشیدن القاعده در هاله ای منفی و پیگیری هواداران مشکوک گزارش میداده است .

Both the White House and General David Petraeus, the former general who shared classified information with his mistress, signed off on the content produced by the agency.

هم کاخ سفید و هم ژنرال دیوید پترائوس، ژنرال سابقی که اطلاعات مخفی را با معشوقه اش به اشتراک گذاشته بود،  محتوای تولید شده توسط این سازمان را امضا  میکردند.

The Bell Pottinger operation started soon after the US invasion of Iraq and was tasked with promoting the “democratic elections” for the administration before moving on to more lucrative psychological and information operations.

 عملیات بل پاتینجر زود پس از حمله آمریکا به عراق آغاز شد و وظیفه اش ترویج "انتخابات دموکراتیک" برای دولت (آمریکا-م) قبل از حرکت به  سمت عملیات سود آور روانی و اطلاعاتی بود.

Former employee Martin Wells told the Bureau how he found himself working in Iraq after being hired as a video editor by Bell Pottinger. Within 48 hours, he was landing in Baghdad to edit content for secret “psychological operations” at Cam

p Victory.

کارمند سابق 'مارتین ولز' به دفتر گفت که چگونه او پس از استخدامش بعنوان ویرایشگر ویدئو توسط 'بل پاتینجر' از عراق سر در آورد . در عرض 48 ساعت، او  به بغداد رسید تا به ویرایش ویدئو برای "عملیاتهای روانی" مخفی در اردوگاه   پیروزی دست بزند .


The firm created television ads showing Al-Qaeda in a negative light as well as creating content to look as though it had come from “Arabic TV.” Crews were sent out to film bombings with low quality video. The firm would then edit it to make it look like news footage.

این شرکت به تولید تبلیغات تلویزیونی که القاعده را بگونه منفی نشان دهد و همچنین به ایجاد محتوائی که بظاهر به عنوان تولید "تلویزیون عربی" قلمداد شود  اقدام میورزیده . خدمه را میفرستادند که از بمب گذاری ها با کیفیت پائین فیلم تهیه کنند. سپس شرکت آنها را طوری ویرایش میکرده که بمانند فیلم های خبری بشوند

They would craft scripts for Arabic soap operas where characters would reject terrorism with happy consequences. The firm also created fake Al-Qaeda propaganda videos, which were then planted by the military in homes they raided.

آنها سناریوهائی را برای سریالهای تلویزیون عربی مینوشتند که در آن شخصیتها تروریسم را با عواقب خوشحال کننده رد میکنند. شرکت همچنین ویدئوهای تبلیغاتی جعلی راجع به القاعده میساخته، که بعدها آن ها را توسط ارتش پس از حمله به خانه ها می کاشتند .

Employees were given specific instructions to create the videos. “We need to make this style of video and we’ve got to use Al-Qaeda's footage,” Wells was told. “We need it to be 10 minutes long, and it needs to be in this file format, and we need to encode it in this manner.”

کارمندان دستورالعملهای خاص دریافت میکردند برای تولید ویدئوها . 
به ولز گفته میشده، "ما نیاز به ایجاد این سبک از ویدئوها هستیم و ما باید از فیلمهای القاعده استفاده کنیم." "ما به ویدئو های 10 دقیقه ای نیاز داریم، و نیاز داریم که در این راستا فایل بشوند، و ما به رمزگذاری آن در این روش نیاز داریم ."

The videos were created to play on Real Player which needs an internet connection to run. The CDs were embedded with a code linking to Google Analytics which allowed the military to track IP addresses that the videos were played on.


ویدئوها تولید میشدند تا روی دستگاه واقعی پخش دیده شوند که نیاز به اتصال به اینترنت برای پخش دارند. سی دی ها با جاسازی یک کد ربط داده میشدند به آنالیز کننده گوگل که به ارتش اجازه میداد برای پیگیری آدرسهائی که فیلم ها در آن تعبیه  شده بودند.


According to Wells, the videos were picked up in Iran, Syria, and the US.

بزعم  ولز، ویدئو ها از ایران، سوریه و آمریکا برداشته میشدند .


"If one, 48 hours or a week later shows up in another part of the world, then that’s the more interesting one,” Wells explained. “And that’s what they’re looking for more, because that gives you a trail.”

اگر یکی، 48 ساعت یا یک هفته بعد در بخش دیگری از جهان دیده میشد، پس آن"  یکی جالب تر است،" ولز توضیح میداد. "و این چیزی است که آنها بیشتر دنبالش هستند، چرا که آن به شما یک سر نخ میداد."

The Pentagon confirmed the PR firm did work for them under the Information Operations Task Force (IOTF) creating content they say was “truthful.” The firm also worked under the Joint Psychological Operations Task Force (JPOTF). The Pentagon said it could not comment on JPOTF operations. 

پنتاگون تأئید کرد که شرکت روابط عمومی تحت نیروی ضربت عملیاتهای اطلاعات (ای او تی اف) به ایجاد محتوائی که آنها " صادق " میخوانند برای آنها کار می کرده." این شرکت همچنین تحت نیروی ضربت عملیاتهای مشترک روانی (جی پی او تی اف) کار کرده است. پنتاگون گفت که نمی تواند درمورد عملیاتهای 'جی پی او تی اف' نظری بدهد .


US law prohibits the government from using propaganda on its population, hence the use of an outside firm to create the content.

قانون ایالات متحده ممنوع میکند که دولت از تبلیغات/پروپاگاندا درمورد شهروندانش استفاده کند، از این رو از یک شرکت خارجی برای ایجاد محتوا استفاده کرده است.

Documents show the Pentagon paid $540 million to Bell Pottinger in contracts between 2007 and 2011, with another contract for $120 million in 2006. The firm ended its work with the Pentagon in 2011.

اسناد نشان می دهد که پنتاگون برای قراردادهایش 540 میلیون دلار به 'بل پاتینجر' بین 2007 و 2011 پرداخت کرده ، و با قرارداد دیگری بمبلغ 120 میلیون دلار در سال 2006. این شرکت کار خود را با پنتاگون در سال 2011 به پایان رساند.

In 2009, it was reported that the Pentagon had hired controversial PR firm, The Rendon Group, to monitor the reporting of journalists embedded with the US military, to assess whether they were giving "positive" coverage to its missions.

در سال 2009، گزارش داده شد که پنتاگون شرکت روابط عمومی بحث برانگیزی را بنام 'گروه رندون' استخدام کرده بود، تا نظارت کند بر گزارش روزنامه نگاران کار گذاشته شده در ارتش ایالات متحده، برای ارزیابی کردن از اینکه آنها پوشش "مثبت" به ماموریت هایشان میدهند.



It was also revealed in 2005 that Washington based PR company the Lincoln Group had been placing articles in newspapers in Iraq which were secretly written by the US military. A Pentagon investigation cleared the group of any wrong doing.

همچنین در سال 2005 افشا گردید که کمپانی روابط عمومی 'گروه لینکلن' واقع در واشنگتن مقالاتی را در روزنامه های عراقی که مخفیانه توسط ارتش ایالات متحده نوشته میشده به چاپ میرسانده. تحقیقات پنتاگون این گروه را از مرتکب هر گونه خطائی مبرا دانسته .

Reprinted with permission from RT.
با اجازه باز تکثیر از ار تی 

No comments:

Post a Comment