Tuesday, December 27, 2016

El Ultimo Feminicidio Del Ano
  آخرین زن کشی(1) سال
Rocio Silva Santisteban
روسیو سیلوا سنتیستبان
Rocío Silva Santisteban
La Republica:Martes 27 de Diciembre 2016
www.larepublica.pe
Lima-Peru
ترجمه از : پیمان پایدار
**********************************

 احتمالا آخرین زن کشی سال چند دقیقه قبل از نیمه شب توسط یک مرد مست که، قبل از آن، شریک زندگی اش، زن، همسر، معشوق، دوست و یا دختر و یا منجمله نوه خود را زده بوداین مرد بیماری نخواهد بود بلکه فرزند/ پسر سالم (مرد) پدرسالاری است. این پدر/ مردسالاری با چاشنی مردانگی('ماچیسم') که اسقفهای اعظم(بخوان آیت الله های کثیف-م) از آن دفاع میکنند زمانی که سعی در دست کم گرفتن زنان  قدرتمند با انگ زدن "پرحرف" از آنها (بخیال خامشان-م) سلب صلاحیت میکنند. همین مردسالاری که تحت پوشش تمایلات جنسی مرد لجام گسیخته- که انگار یک گراز وحشی حشری ست- تجاوز به کودکان و نوجوانان دختر 'که چووا'ی(*) منتا و ویلکا(+) از طریق زبان فرماندهان و ژنرالها در مقابل دوربین های تلویزیون توجیه شده . همین مردسالاری ست .
(*)quechuasیک شاخه اصلی ازسرخ پوستان کوهستانهای آند پرو و بولیوی و اکوادور و شیلی / (+)Manta y Vilca
دو شهراز استان هوانکاولیکا ( در مرکز پرو) هست. در 9 ژولای 2016(پس از سی سال) تجاوز 14 سرباز به بیش از 32 تن از دختران نوجوان این استان در سالهای بین 1995-1984 به پای میز محاکمه کشیده شدند (سالهای دهشتناک جنگ داخلی در پرو: ارتش پرو در این سالها با توجیه وجود چریکهای 'راه روشنائی'- عمدتا در استانهای مرکزی و جنوبی- به جرایم ضد بشری شدیدی دست زدند. ناگفته نماند 'راه روشنائی' نیز خود در چند مورد جنایات جنگی فجیعی را مرتکب شدند. رهبران این حزب متعفن مائویستی بابت این جنایاتشان برای ابد در زندان خواهند پوسید) . دادستان بین 8 تا 20 سال زندان برایشان درخواست کرده است. بماند که سیستم قضائی در پرو بینهایت کند است - تا دو سال طول خواهد کشید- و هر روز دو روز حساب میشود: یعنی اگر به هشت سال زندان محکوم شوند، بعد از چهار سال آزاد میشوند!! در اینجا توجه خوانندگانی  را که بزبان اسپانیائی آشنائی دارند به رابط / لینک زیر از روزنامه 'ال کومرسیو' رجوع میدهم. 
http://elcomercio.pe/sociedad/peru/manta-y-vilca-fiscalia-pide-que-juicio-sea-lesa-humanidad-noticia-1915594

اما پدرسالاری در حال رنج بردن/افسرده گی ست.

اینرا بعد از راهپیمایی تاریخی # 'نه یکی کمتر' 13(*) اگوست/ اوت(با حضور دهها هزار نفر از شهروندان شهر ده میلیونی لیما:یک سوم جمعیت کل کشور پرو در پایتخت میزییند -م) میدانیم.(تظاهرات-م)این سال نقطه عطفی بود: هیچ راه برگشتی در دیده شدن مصونیت از مجازات، پنهان شده در میان فرشهای قرمز، که با پوشش جامه مبدل نمونه هائی از آن را در قدرت سیستم قضائی دیده ایم وجود ندارد. ما می دانستیم که واکنش مردسالاری زیاد طول نخواهد کشید: ماه اوت/اگوست آمار زن کشی افزایش یافته (144٪ بیش از سال گذشته بزعم ام آی ام پی 1) و استانهائی، پس از لیما، که در آن زن کشی و تلاش در این راستا بیشتر بوده همانا 'آری کیپا'(دومین شهر پر جمعیت پس از لیما- در جنوب شرقی2) و 'هونین'(مرکز3) میباشند.در ضمن، در همان 14 اوت فرد نامرد/ جبون 'تومبسی'(4) بگونه وحشیانه ای مادر پسرش را به ضرب و شتم گرفت: میلگروس رومیچی(5) . اخبار همه روزنامه ها: اما یک تغییر رخ داد و مفهوم "جنایت عشقی" تقریبا از سرفصل روزنامه ها ناپدید شد.
(1)Ministerio de la Mujer y Poblaciones Vulnerablesوزارت زنان و جمعیت های آسیب پذیر (MIMP)
(2)Arequipa / (3) Junin / (4)Tumbes(5)Milagros Rumichi
(*)http://elcomercio.pe/sociedad/lima/niunamenos-todo-lo-que-necesitas-saber-sobre-marcha-manana-noticia-1923768

طرح ملی مبارزه با خشونت جنسیتی، فقط دو روز قبل از28 ژوئیه/ژولای (روز استقلال پرو در 1821 از اسپانیا-م) به تصویب رسید، می باید بعنوان یک نقطه عطف در پرو در نظر گرفته شود چرا که شامل یکسری از شکایتهای/دادخواهی جامعه مدنی و زنان  سازمان یافته میباشند: اعمال خشونت عقیم سازی اجباری(1)، خصومت در زمینه درگیری های اجتماعی و حتی به نام خشونت زنان / زایمان، در میان دیگران. با این حال، بدون اراده سیاسی و نبود بودجه، پیشرفت کمی را می توان انتظار داشت.
(1)بیش از  331.600 نفر از زنان سرخپوست کوهستانهای آند و جنگلهای آمازون در دوران رژیم فاشیستی فوجی موری بین سالهای 2000-1995 بالجبار عقیم گردیدند(بزرگترین در کل آمریکای لاتین). جنایتی فراموش نشدنی که در چارچوب سیاستهای امپریالیستی برای پائین نگاه داشتن جمعیت بومیان کشورهای جهان سوم اعمال گردیده و کماکان در آفریقا و.....به پیش برده میشوند.
http://larepublica.pe/impresa/politica/712306-caso-de-esterilizaciones-forzadas-en-peru-el-mas-grave-de-america-latina
http://www.bbc.com/mundo/noticias/2015/11/151108_esterilizaciones_forzadas_historias_interes_nacional_peru_bm
https://es.wikipedia.org/wiki/Esterilizaci%C3%B3n_forzosa
http://elpais.com/diario/2002/07/25/internacional/1027548004_850215.html



پدرسالاری در حال رنج بردن/افسرده گی ست هر چند هنوز راه زیادی برای رفتن مانده. آری خب، جهل، توام با  جستجوی زیرکانه در دستکاری کردن ذهن مردم دارند ایده خیالی "ایدئولوژی جنسیتی(*)" را، برای بی اعتبار کردن همه پیشرفتهای به رسمیت شناخته شده حتی توسط سازمان ملل ،گسترش میدهند. نه یک قدم به عقب!

(*)واژه مندرآوردی دست راستی های افراطی در کنار کلیسای کاتولیک پرو برهبری مردک فوق ارتجاعی کاردینال+/آیت الله   سیپریعنی که هر روزه در رسانه ها و رادیو در حال خوردن  مخ آزادیخواهان میباشند 

Cardinal Juan Luis Cipriani Thorne  (متولد Lima, Perú, 28 Diciembre  1943)


چندین قرن پیش مرا بخاطر دفاع از عقایدم به تفتیش عقاید/انگیزیسیون میبردند ،  سوزنهای داغ را بر تمام خالهای بدن من فرو میبردند، با این هدف که پری/دیوی که از قرار در درون من زندگی میکند، بتواند فریاد بزند حتی اعتراف کند به گناه جادوگری و یا، به سادگی، گناه داشتن دانش بیشتر از مردان .



امروز ما را به آتش نمیاندازند اما ما را با آنچه که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی تف میکنند میسوزانند(جادوگر، جنده، حاضرجواب،بزرگسالی که رفتارهای جوان گونه دارد، اجتماعا گیج ، خاویار:لقب چپهای نیمه مرفه-م، سرخ ها ) . مهم نیست : من می توانم با کمال آزادی به حرف زدن ونوشتن ادامه دهم . بمانند جوانانی که به خیابان میریزند با داشتن حقیقتشان و خواسته هایشان با بدن خود، صداهای خود ، بازوان خود ، ذهنهای بسیار آزاد خود .

***********************
زیر نویس
(1)درد و رنج ستم بر زنان- بعنوان اولین ظلم و استثمار و خوار کردن 50 در صد جامعه بشری-چه بگونه زبانی و چه فیزیکی انواع و اقسام داشته ونه تنها مرزی نمیشناسد بلکه در نهایت به کشتن همسر/دوست دختر/ معشوق و مادر و دختر و خواهر منجر شده و میشوند.مردسالاری متعفن و ضد انسانی ریشه این جنایت ضد بشری ست. و تا این ستم برجاست سخن از آزادی و برابری گفتن حرفی پوچ بیش نیست. این مقاله -هر چند کوتاه- از شاعر و فعال اجتماعی پروئی رفیق(خانم) روسیو سیلوا سنتیستبان(که از او قبلا در اینجا مطالبی ترجمه شده است) را بر تمامی آزاد اندیشان و مبارزان حقیقی و همرزمان آنارشیستمان تقدیم میکنم . 




No comments:

Post a Comment