Saturday, December 14, 2013

فریبرز رییس دانا: آرمان آزادی خواهی، آرمان وا دادن نیست
         
زندگی سالم: فریبرز رئیس دانا، کارشناس مسایل سیاسی و اقتصادی در گفتگو با خبرنگار سایت زندگی سالم در رابطه با سخنان اخیر وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر توافق بر سر مساله حاکمیت جزیره ابوموسی گفت: جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی با توجه به قوانین بین المللی متعلق به ایران است و ایران زمانی آنها را به دست آورد که هیچ مدعی برای آنها وجود نداشت و در زمان حکومت پهلوی با واگذاری امتیاز جزیره خارگ به انگلیسی ها این جزیره را به دست آورد.

وی افزود: پس از آن نیز طبق مدارکی که وجود دارد مسئولان دولت امارات و هفت شیخ نشین آن به شکل های مختلف این مساله را تایید کرده اند و مساله ای در آن زمان به وجود نیامد اما به تدریج کشور امارات اشخاصی از تبعه خود را وارد جزیره ابوموسی کرد و در آنجا ساکن نمود و حضور عملی اجتماعی در آنجا پیدا کرد وگرنه به لحاظ قوانین بین المللی این منطقه هیچ مدعی ندارد.

این کارشناس مسایل سیاسی اظهار داشت: در حال حاضر اگر این جزیره مدعی پیدا کند یک راه بیشتر برای آن باقی نمی ماند که آن نیز سرکوب است و یا این که به یک توافق برسند که این توافق و انتخاب بستگی به ایدئولوژی و استراتژی دولت ها دارد.
رئیس دانا با بیان این که دولت روحانی دولتی امتیاز بده و دولتی نئولیبرال است و بسیار ایدئولوژیک عمل می کند و از موازین کارشناسی به دور است، اظهار داشت: مذاکرات ژنو نمونه ای از این امتیاز دادن آنها برای خوشایند غرب است.

وی با اشاره به سخنان وزیر مسکن تاکید کرد: همین امروز وزیر مسکن اعلام کرد که این دولت اعتقادی به ساختن خانه برای کسی ندارد دوم این که به کسی وام نمی دهد، سوم این که در کار کسی دخالت نمی کند، چهارم این که مساله مسکن را به شهرداری ها و بخش خصوصی واگذار می کند. سوال اینجاست پس مسولیت شما به عنوان وزیر چیست و شما چه کاره هستید و آیا با این حساب، حقوقی که می گیرید حلال است یا حرام؟

کارشناس مسایل سیاسی یادآور شد: مساله این است که برابر قانون اساسی دولت باید به دردهای مردم برسد زیرا اگر این طور نباشد شغلی که وزراء دارند و حقوقشان، حرام است؛ کما این که در خصوص نفت هم دارد همین اتفاق می افتد و آقای زنگنه دارد همین روال را طی می کند.

رئیس دانا اضافه کرد: در صنعت هم همین داستان دارد تکرار می شود و فرانسه ای که مرتب به دیپلماسی خارجی ایرانی لگد می زند و فرانسوا اولاند این سوسیالیست قلابی که مرتب با اسرائیل هماهنگ می شود امتیازهایی در خودرو سازی ایران می گیرد؛ بنابراین واضح و مسلم است که در خلیج فارس هم همین امتیازات را می دهند.

وی ادامه داد: حقیقت این است که جمهوری اسلامی ایران کشور جنگ طلبی نیست و به سرکوب کردن نیز اعتقادی نداریم زیرا آرمان آزادی خواهی آرمان صلح است اما آرمان وا دادن هم نیست و این که می گویند حاضر به توافق بر سر جزیره ابوموسی هستند توافقی با معنی است آن هم برای کشوری همچون امارات که کشوری صرفا پول جمع کن است.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان این که باید به دولت گفت که در ژنو چه کردید؟ با غنی سازی 20 درصد چه کردید؟ حذف تحریم ها چه؟ آیا واقعا اتفاق افتاد؟ تصریح کرد: این به معنی این است که همین معامله را می خواهند در خلیج فارس انجام دهند و عملکرد سیاست خارجی دولت نیز همچون دیگر موارد، مجموعه ای است نئولیبرال که به امریکا گرایش دارد.

رئیس دانا اذعان داشت: سیاست های اقتصادی نیز سیاست هایی به زیان مردم محروم است کما این که تورم را به دوش دیگران انداختند و به جای این که امکانات شهری و مسکن مهر را درست کنند وبخش هایی که دولت قبلی اشتباه آمیز انجام داده تغییر کاربری دهند و باعث نجات مردم شوند، کول بالا می اندازند و می گویند به من چه ربطی دارد.

وی افزود: در سیاست خارجی، دولتمردان به جای تثبیت موقعیت ایران می روند و دلبری های دیپلماتیک می کنند و این وضع برای ایران، بازار صادراتی به وجود نمی آورد و منابع ارزی کافی و هدایت به اشتغال و سرمایه گذاری ایجاد نمی کند و در نتیجه با نارضایتی هایی که ایجاد می کنند امنیت اجتماعی ما را به خطر می اندازند

No comments:

Post a Comment