Wednesday, August 17, 2011


نوشته ای در مورد فرنود: آنچه در این چند روز گذشت
 
مقدمه
 
 
این متن رو- مجددا- رامین عزیز, از ونکوور / کانادا, فرستاده برام که در اینجا بدون دست بردن در اون واستون میزارم بخونید و کمی بخندید....هرچند حاکی از واقعه تراژی-کمیک جامعه عقب نگاه داشته شده به توان چند ایران است . جامعه ای که رژیم اسلامی( ناب محمدی!) خرافات را در آن دامن میزند  و کوچکترین مسائل ساده و روزمره زندگی ناخودآگاهانه تبدیل به مسائل حاد  سیاسی میشود. و این خود نشانی از محتو م به مرگ بودن این رژیم قرون وسطی هست و بس

پیش بسوی سرنگونی رژیم مافوق ارتجاعی اسلامی
مرگ بر دین و مذهب
زنده باد آزادی   برابری و همبستگی توده های تحت ستم در ایران , منطقه و جهان
زنده باد آنارشی : نه سرمایه-نه خدا-نه دولت

پیمان پایدار
****************************


نوشته ای در مورد فرنود - آنچه در این چند روز گذشت
همونطور که میدونید فرنود این چند روز اخیر به یکباره خیلی معروف شد. یه سری زیاده روی هایی هم از سوی بعضی از دوستان شد که باعث گله مند شدن طرفداران فرنود شد. در این قسمت مرور میکنیم آنچه در این چند روز پیرامون این موضوع گذشت
فرنود که بود؟ فرنود کودکی راستگو بود که در برابر پرسش خصمانه خاله نرگس ، سر تعظیم فرود نیاورد و در نهایت شجاعت در برابر دیدگان میلیونها کودک زجر کشیده با عزمی راسخ و صدایی صاف و رسا به صراحت اعلام میدارد که زمانیکه به دستشویی میرود خود اقدام به شستشوی شوشول خویش مینماید
بعد از این قضیه عده کثیری از کاربران اینترنت به حمایت از او برخواستند و صفحه فیس بوک او در عرض یک روز در عین ناباوری بیش از ۳۰ هزار طرفدار پیدا کرد


ماجرای شوشول فرنود حتی به گوش لیونل مسی هم رسید
عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت

برای فرنود آهنگ ریمیکس شده ساختن
تصاویر مختلف گرافیکی برای او درست کردند
عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت


عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت
عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت
ويدئوي بازسازي ماجراي فرنود منتشر شد


عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت
ويدئوي بازسازي ماجراي فرنود منتشر شد
برای او در عرض یک روز هزاران جمله قصار و اس ام اس و شعر ساختند که من اینجا فقط یه بخش کوچیکیش رو براتون میزارم
شوشولت را مي بويند
مبادا شسته باشي اش؛
روزگار غريبيست فرنود
فرنود هر روز جهت شستن شوشول دشمن شکن خود تحت شدیدترین تدابیر امنیتی به دستشویی میرود
در پی اظهارت خاله نرگس ، قیمت ماشین لباسشویی در بازار 200% افزایش یافت
اسم من فرنود است
لقبم ، راست ترین
خانه ام همین نزدیکیست
شوشولی دارم من
نرم تر از ساقه ی گل
که خودم هر روز آن را
بر سر سنگ توالت میشویم
حالم از خاله نرگس به هم میریزد ! ـ
شوشول نازک من
چه کسی تو را رنجانده؟
خاله نرگس؟
آه ! ـ
آه ازین مردم پر رنگ و ریا ! ـ
من نمیدانم
چه شباهت دارد
ماشین لباسشویی با شوشول؟
و نخواهم دانست
تا روز ابد
آه رفیق
ای شوشول
تا بیایی
من هم نفسی تازه خواهم کرد ! ـ
به امید روزی
که شوشولی یکه
خود به تنهایی
معنی تازه ی ماشین لباسشویی ندهد
پس خداحافظ
خاله نرگس،
رفیق بقل دستی
و تمام بچه های باغ شادونه ! ـ
اخرین خبر = فرنود در حصر خانگی
نگزاریم شوشول فرنود بدست بیگانگان بیفتد
گشت ارشاد به لوازم خانگی فروشیها اعلام کرد از این پس روی ماشین لباسشویی ها پرده بکشند
فیلم های سینمایی جدایی فرنود از نرگس و بخاطر چند سانت شوشول - برنده لباسشویی بلورین جشنواره شوشول طلا
فرنود خوشنودی خود را از اینکه شوشولش افتاده تو دهن همه اعلام کرد
پشت وانتی: بوق نزن ماشین لباسشوییم خوابه
فردا20:30 اعترافات فرنود 
و اینگونه بود که بالاخره صداو سیما نا خواسته دل مردم رو شاد کرد
اما گله مندی ها چه بود؟
من دو تا بچه دارم، یک پسر و یک دختر. چهار و نیم ساله و دو و نیم ساله. هر دو هم مثل فرنود وقتی میروند دستشوئی خودشان خودشان را میشوئند و من واقعا از این بابت خوشحالم و تشویقشان میکنم و حتی اگر در جمع بگویند خوشم می اید. راستگوئی فرنود هم قابل تحسین است و تحریف حرف این پسر توسط مجری کار درستی نبود. این ها از متن قابل برداشت است. اعتراض من به نحوه ی اعتراض به سیماست. نه اصل اعتراض. مطمئن هستم کسی قصد تمسخر نداشته است و ندارد. اما گاهی درون این الفاظ تمسخر است. من اعتراضم به همه فیدها و نوشته ها نبود. اعتراضم به یک سری نوشته ها بود که اسم این بچه را می چسباند به آن واژه. من ترسم این است که این اسم بماند روی این پسر. و ما ناخواسته سهمی داشته باشیم. و امیدوارم این طور نشود. یادمان باشد توی جامعه ما اسم گذاشتن روی بقیه خیلی ساده است. اگر صفحات فیس بوکی و … در کتار اعتراض شان که خوب است با این فرهنگ اسم گذاشتن هم مبارزه کنند، اشکالی نیست حتی خوب است
و در نهایت.... ـ
ماجرای شوشول فرنود ما را به این فکر فرو برد که چرا مسایل جنسیتی در ایران تا بدین حد تابو و منع و سرکوب شده است... ـ
این بچه میتونست به خاطر انجام ابتدایی ترین کار خود، توسط مجری تشویق بشه اما به دلیل اینکه از خطوط قرمز جامعه عبور کرد، شوشول خود را سرکوب شده و معادل ماشین لباس شویی دید...ـ
به امید آنروزی که همگی بتوانند آزادانه و با افتخار "شوشول" و "ناناز" خود را بشورند و توسط کسی هم منع و سرکوب نشوند... http://www.blogsky.com/images/smileys/038.gifیه روز خوب میاد

No comments:

Post a Comment