Thursday, August 25, 2011

فضای مجازی , حرفا ی " صنار بده آش بهمین خیال باش " و
 چهچه و بهبهه دوستان دور گود

مقدمه
یک مثل قدیمی هست که میگه :" عدو شود سبب خیر گر تاریخ  خواهد "! البته من با دستکاری در این مثل با مسما جای کلمه "خدا", که بهش اعتقاد ندارم , رو با " تاریخ " عوض کرده ام . (این مثل در زبانهای , و طبعا فرهنگهای , گوناگون موجود هست  و من راست میرم چپ میام ازش استفاده بهینه میبرم ). بزبانی دیگر:خوب شد این کامپیوتر با شبکه های اجتماعی  و فضاهای مجازی بوجود آمدند و یک مشت افراد که " نیمچه ذوق  و ذره هنری" در " نقد " شرایط فرهنگی ,اجتماعی , سیاسی دارند , و تا دیروز شاید مجالی نمی افتاد که از خودشون بروز بدهند, دست بقلم برده و نظرشون رو ارائه بدهند. حال آنکه چیزی که میباید در مورد اینگونه "تز های مشعشعانه " گوشزد کرد, و گوشه ای از آن را در زیر از "نویسنده"ای ناشناس و بی اسم خواهید خواند ,این است که پر از  کلی بافی, سطحی نگری و ضد و نقیض گوئی های آشکار می باشد تا تحلیل و نقدی عمیق و حقیقتا تاریخی , اجتماعی-سیاسی از شرایط موجود جامعه !! برای اینکه هم با نویسنده صادق باشم (که در ظاهر امر حرفاش خیلی هم "عالمانه " بنظر میاد و فرستنده اش -که یکی از دوستان بنده میباشد- را نیز "شیفته " کلامش گردانده و بهبه و چهجه براش سر داده ) و هم با شما خوانندگان این صفحه ,اول کل متن را درج کرده (در ضمن تاکیدهای متن از منست) و در پی اش به  تحلیلی رادیکال و نقد دیالکتیکی  از آن میپردازم.

پیمان پایدار
_________________________________________________________

"دست و پا زدن و فریاد زدن همیشه نشانه بیداری نیست ,گاهی نشانه خواب بودن، کابوس دیدن و هذیان گفتنه. ما ایرانی ها دیگه کاملا تبدیل شدیم به ملت زنده باد مرده باد!
ما وطن نداریم مگر اینکه کسی به کوروش توهین می کنه، یا اسم خلیج فارس رو عوض کنه یا آثارباستانی در حال نابود شدن باشن یا فیلم 300 ساخته باشه….
ما دین نداریم مگر اینکه یکی یه جایی کاریکاتور پیامبر رو بکشه، یا بخوان قرآن بسوزونن، یا تو حرم و اماکن مقدس بمب بذارن.
یه روز مهران مدیری میشه قهرمان ملی و همه برای قهوه تلخش سینه چاک می کنن، فردا میشه مزدور حکومتی، یه روز حیثیت افتخاری رو میبریم, یه روز لیلا اوتادی میشه فاحشه، یه روز فوتبالیست ها دست بند سبز می بندن میشن افتخار ملی, یه روز میرن با احمدی نژاد فوتبال بازی می کنن فحش شون میدیم، قبل از هر سری اخراجی ها میگیم ما فیلم این چماق به دست رو نمی خریم اما باز هم میشه پر فروش ترین فیلم سینما، یه روز میگن می خوان موسوی و کروبی رو
 بگیرن همه فیس بوک و دنیای مجازی و حقیقی میشه لینک و مطلبخیلی از حر ف ها رو نمیشه زد فقط سر بسته میگم .ما همه از ظلم وستمی که بر ما رفته و میره بیقرار و بی تابیم، موج شدیم و عده ای هم از هر قشری، سیاستمدار و هنرمند و ورزشکار و خوب بلدن از این موج ما سواری بگیرن پشتک وارو بزنن و حالشو ببرن . یکی نیست داد بزنه:

گشت ارشاد از وقتی شروع شد که ما به خواهرامون گیر دادیم!

دیکتاتوری وقتی پا گرفت که به همسران مون و فرزندان مون زور گفتیم!





تقلب توی انتخابات از جایی آغاز شد که همه با برگه های توی جیب مون رفتیم سر جلسه امتحان!
دروغ از اونجا شروع شد هر کدوم توی هر شغل و هر جایی که هستیم واسه کوچکترین منفعت بزرگ ترین دروغ ها رو گفتیم !  


پرونده سازی ازاونجا پا گرفت که هر دفعه سه نفر از ما دورهم جمع شد پشت سر سه نفر دیگه حرف زدیم و تهمت زدیم و غیبت کردیم .
سانسور از جایی شروع شد که توی فامیل و دوست و آشنا تحمل کسی که مثل خودمون نباشه رو نداشتیم.
ما کمی متوهم شدیم. همه 70 و چند میلیون این مملکت مثل ما نیستن که از صبح تا شب خبر و گزارش سیاسی می خونیم و می دونیم آخرین باری که فلان زندانی سیاسی با خانوادش حرف زده چه روزی بوده !
و دقیقه به دقیقه می دونیم تو این مملکت چه خبره! کی چی میگه و کی کجا میره!
چند نفر از اطرافیانتون می شناسید که اصلا نمی دونن نوری زاد و توکلی و زید آبادی و ستوده و... کی
 هستن؟! چند نفر رو می شناسین که به جای کسب آگاهی کردن نشستن پای "فارسی وان” و “من و تو,” الیسا کجاست " و" بفرمایید شام" می بینن؟!

1 مهر، 13 آبان، 16 آذر، عاشورا، هدفمندکردن یارانه ها واسه هر کدوم از اینا هفته قبلش قرار بود این مملکت به هم بریزه اما کسی صداش درنیومد! من هم میدونم که نمیشه! اما آنقدر با تبلیغات ساده لوحانه خودمون رو مسخره و مضحکه نکنیم !







چند نفر از خانواده، دوستان، همکاران آشنایان خودتون می شناسید که از صبح تا شب میگن: “اینا همه دستشون تو یه کاسه است آخرش هیچی نمیشه، اینا همش بازیه، بزار زندگی مون رو کنیم، و حتی گاهی همین حساسیت های ما به امور سیاسی مملکت رو مسخره هم می کنن
بیاین قبول کنیم اگه حتا30 میلیون از این جمعیت هم شور و شعور کافی رو داشت این وضعیت اینجوری نبود.


ملتی که بنزین لیتری 700 بخرن لیتری 1000 تومن هم می خرن! ملتی که قیمت خودشو ندونه هر چیزی رو با هر قیمتی میخره .

مگه این بولیوی نبود که یارانه سوخت رو برداشت بعد بااعتراض مردم دوباره برگردوند .
ملتی که سه روز نمی تونه جلو شکمش رو بگیره و نره در نونوایی بربری و لواش بخره رو چی به آزادی و دموکراسی؟! در عوض واسه زندانی هایی که توی زندان اعتصاب غذا می کنن کمپین راه میندازن و پتیشن امضا می کنن.
مگه اون بازار نبود که اعتصاب کرد و به خواسته اش رسید؟!
یه نگاه به مباحثه هایی که تو همین فیس بوک یا بقیه شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی اتفاق میفته بندازین، ببینید ملت سر هر اختلاف عقیده ای چه جوری به هم توهین میکنن و تهمت می زنن.
 فردا در یک فضای باز اینجوری می خوایم کنار هم زندگی کنیم؟!
من خسته ام از این همه شعار مرده باد زنده باد. هر کی زنده باشه و هر کی مرده باشه, من می خوام تا زنده هستم زندگی کنم !
به جای بازی خوردن می خوام بازی کنم، فقط هم نقش خودم رو، زندگی خودم رو و نه چیز دیگه !
بزرگترین کاری هم که برای وطنم می تونم انجام بدم اینه که دروغ نگم، تهمت نزنم ،تقلب نکنم، زور نگم، تحمل مخالفم رو داشته باشم، آگاه باشم و آگاهی بدم و اینا رو به هم نسل های خودم و نسل بعدی هم منتقل کنم.
من یقین دارم این اوضاع، نمی تونه اوضاع مملکتی باشه که 70 میلیون انسانی که دروغ نمیگن، تهمت نمیزنن، تقلب نمی کنن و زور نمیگن، توش زندگی کنن.

****************************************************

(1)در همون سطور اول از " ما ایرونی ها ", به غلط به عنوان یک کلیت سخن گفته شده است. حال آنکه جوامع به طبقات و اقشار گوناگون تقسیم شده اند و هر طبقه و قشری بالطبع منافع خاص خویش را دارا میباشند. ایران نیز مبرا از این قانون کلی نبوده و نیست . واینکه در هر مقطع تاریخی ملتی به جوش می آید و قیام میکند (منظور قیام های مثل بهمن 57 ,قیام دانشجویان در سال 78 و عاشورای پارسال 1389 - که چیزی نمونده بود تهران سقوط کنه ولی "رهبریت" جناح  شکست خورده بورژوائی ملقب به 'اصلاح طلبان'-بخوان دغلبازان- مردم را به خونه هاشون فرستادند و شکست خورد) دقیقا نشانه از شرایط عینی انقلابی ی میکند که با آمادگی کامل میتوان هر حکومتی را ساقط کرد. اینکه چی جاش خواهد آمد نیز دقیقا بستگی به (1)رشد کیفی کسانی دارد که در سازماندهی و متشکل کردن وسیع توده ای موفق باشند(2) خود توده ها آمادگی لازم و کافی را در به پیش بردن خواسته های حقیقی شان را داشته باشند و بدانند که  حقیقتا چه میخواهند. چیزی که در دو مورد از 3 تای بالا به هیچ وجه مشخص نبود.(هر چند قیام بهمن  57از دست سازشکاران  پشت پرده  "در رفت و اصلا قرار نبود رخ بده" ولی بعد با خلع سلاح توده ای کنترلش کردند و به شکست کامل کشاندند). حال آنکه در مورد سومی شعار های بارزی از قبیل : "مرگ بر حکومت اسلامی - زنده باد جمهوری ایرانی" از رنگ و بوئی دگر سخن میگفت ( در اینکه این خود شعاری برای حکومتی سکولار میباشد طبعا حرفی نیست و از خواست ما آنارشیستها ی ضد هر گونه دولت فرسنگ ها فا صله دارد نیز نمیبایستی جای شک و تردیدی باشه).

(2) در مورد مقولات " وطن " و " دین " نیز نمیخوام اینجا روده درازی کنم ;چرا که بعنوان آنارشیست به هیچ کدوم از این  دو پدیده  تاریخی اعتقادی ندارم و ضدیت کامل آن از طرف ما برای همگان میبایستی آشکار باشه. وطن ما آنارشیست ها کل جهان است: دنیائی بدون مرز , پرچم , و سرود  "ملی" ...اینها در قلب و روح ما مرده اند و جایشان در موزه های مردم شناسانه میباشد و بس. تازه بدتر از "وطن"(دولت ملی) پدیده ارتجاعی  "دین" میباشد.این افیون خطرناک قرن هاست مخ بشریت را خرده و در مورد خیلی ها میشه گفت کله شونو پوک کرده...و با سر کار اومدن این قاتلان مسلمان در ایران ما را عملا یک قرن به عقب کشانده اند و دستاوردهای انقلاب مشروطه (که در 105 سال پیش در طی 4 سال نه تنها  توانسته بود از تمامی کشورهای آسیائی- بخصوص ژاپن ,هند و چین-سبقت بگیرد, بلکه حتا از بعضی از کشورهای اروپائی نیز جلوتر مینمود) را نیز پس زده اند .

البته اینرا در اینجا گفته باشم :طبعا ضدیت ما با وطن به معنی رد کردن و یا ندیدن دستاوردهای فرهنگی ,علمی, اجتماعی موجود در طی قرنها - که در هر کشوری بنا بر قدمت تشان در سطوح مختلف وجود داشته-  نمیباشد .درست بر عکس ما برای جهانی میجنگیم که این دستاوردها هر چه بیشتر جهانی تر شده و بگونه مشترک از آنها استفاده بهینه بشود....ناسیونالیسم کور(هی دم از "کوروش کبیر" زدن... و  نام "خلیج فارس" رو برخ کشیدن و...) ,در نهایت,  ما را به فاشیسم میکشاند و نشانه های زیادی از آن در تاریخ بشری دیده شده و در اینجا لزومی به تکرار آنها نیست...در مورد دین نیز همین مساله مطرح میباشد ...اینکه نابودی دین و پاک کردن اذهان میلیونها فرد از خرافات و خزعبلات دینی ,بخصوص اسلامی ,کار یک نسل و دو نسل نیست نیز مثل روز روشن است....تازه  در این پروسه طولانی -که ما اونو مبارزه ایدئولوژیک میخونیم- اگر یک عده دلشون کماکان میخواد در حماقت خودشان غوطه بخورند نیز "حق" مسلم شان هست و کسی به زور آنها را به رد "اعتقاد" داتشان  مجبور نخواهد کرد...ما که پیرو  لنین, استالین, مائو و پل پات دیونه  نیستیم که....!! آنارشی یعنی آزادی حقیقی و کامل بشریت برای رسیدن تک تک افراد به کمال و وارستگی ...چیزی جز این خواست ما نیست .

(3)در مورد "قهرمان ملی" کردن فردی(حالا میخواد شخصیتی  سیاسی/فرهنگی  و ادبی باشد) و یا "مزدور " و "فاحشه " خواندن فلان خواننده و هنرپیشه اگر خیلی لطف کنیم میتونیم بگیم : نظری ست شخصی و حاکی است از ظرفیتها ی فکری, معنوی وعقیدتی هر کس . در اینجا-صد البته- بحث بر سرشخصیت هائی که در بین ما نیستند (مثل کوروش یا مصدق و...)نیست, چرا که تاریخ حکم خودشو در مورد آنها, بسته به وابستگی های طبقاتی ,صادر کرده(بماند که بعضی ها تو این زمینه هم ارتجاعی عمل کرده و میکنند هنوز).... ولی مهمتر از اون این مساله هست: از مائی که(بجز چند صباحی کوتاه ...) تاریخ 3000 ساله استبداد آسیائی, سخن رفته توسط مارکس, و دیکتاتوری و خفقان عصر جدید رو که پشت سر گذرونده ایم  چه انتظاری بیشتر از این میشه داشت؟! حتا روشنفکرامون ,بقول رفیق خوشنویس و خوش سخن مان آرامش دوستدار, "هنر نیاندیشیدن" تار و پودشونو فرا گرفته ...و بقول خودم که بارها نوشته و گفته ام : هر کس که چند تا کتاب میخونه و یک مقاله مینویسه خودشو علامه دهر میخونه و بقولی "خدای را بنده نیست" و....!! نه عزیر ما خیلی راه داریم که بریم تا آموزش روابط دموکراتیک را بیاموزیم و الگی انگ نزنیم و کسی را بالا نبریم و فردا پائین....شاملو نیز , در جواب اونائی که به ناحق بهش توپیدن که "چرا به فردوسی توهین کرده " , خوب گفت(که در ضمن در ورودی چند روز پیش زیر تیتر "آرمان هنر جز تعالی تبار انسان نیست" نیز آوردم ):"...ما حتا در این قلمرو هم به نحو مضحکی گرفتار استبداد رائیم . باید فکری به حال و روز خودمان بکنیم. ما دچار بیماری وحشتناکی هستیم که میراث ژنتیکی قرن ها زندگی غیر انسانی زیر سلطه مطلق است.ما بلد نیستیم بحث و گفت و شنودی را پیش ببریم".

(4) خیر ! "گشت ارشاد" هیچ ربطی به "گیر دادن به خواهر" و مادر و زنمون و عمه مون...نداشته و نداره!! این  "ارمغان"  رژیم ما فوق ارتجاعی اسلامی میباشد و بس;از مغز علیل افراد ناقص العقلی چون خمینی ها, جنتی ها , مصباح یزدی ها و...نشات گرفته!! مگه تو زمان شاه (مزدور آمریکا و) دیکتاتور, گشت ارشاد داشتیم؟! علاوه بر شهربانی,  ژاندارمری بود و گارد شا هنشاهی و ارتش . نه فاطی کوماندوی بود و نه ...پس الکی هذیان گوئی نکنیم و به اصطلاح از"فضل فروشی" های بی پایه هم دوری کنیم.... بزارین یه مورد خاصی رو مثال بزنم تا روشنتر گفته باشم: یادم میاد اونموقع ها,در دوران رژیم سابق,وقتی 15-16 سالی بیش نداشتم ویکی ا ز پسر خاله هام-که هم سن خودم هست( تو ریاضیات مخی بود- و هست -و...دکتراشو هم تو این رژیم اسلامی از دانشگاه شریف گرفت و کتاب دانشگاهی هم نوشته و....) تازه به تهران نقل مکان کرده بودند.اوازلحاظ فرهنگی فوق العاده عقب ماندگی ذهنی داشت واجازه نمی داد که مادرش-خاله ام -بدون چادر سیاه حتا  تابستونها عصر  دم در خونه شون بره!! این بینشها رو بگی یه چیزی . او نقش گشت ارشاد رو واسه مادرش-و خواهرش- در هر شرایطی  شدیدا پیاده میکرد. ولی این ربطی به رژیم شاه نداشت.نشون به اون نشونی که پسر خاله بنده تا چند سال اول هم حسابی هوادار این آدم خورای اسلامی هم بود...بماند-هر چند مثل 90% جامعه دیگه ضد ولایت وقیح  و این بی همه چیزهای فاشیست شده... ولی کماکان تارو پودشو مذهب(حالا کمی شریعتی وار) گرفته و فکر نمیکنم هیچ وقت هم به اندازه کافی اونطور که باید و شاید "آدم" بشه!! این جور آدم ها فرصت طلبانی بیش نیستند و نون رو به نرخ روز میخورند و بس. تره هم آدمائی مثل خودشون  واسه شون ریز میکنند وبس.

(5)"تقلب", "دروغ" و "پرونده سازی" هم مختص ایران نبوده  ونیست, بلکه فرهنگی جهانشمول  است.تو خود آمریکا همون بوش پسر  (جانی و بی عقل -که حرف بلد نبود بزنه)و حزب کذائی جمهوری خواهش دو بار تقلب کردند و "انتخابات"رو بکمک قوه مقننه به نفع خودشون بالا کشیدن! چرا راه دوری میریم : حتا " ریا کاری " , "دو رو" بودن و ....تو فرانسوی هاش هم بد جوری یافت میشه . در ضمن, فرانسوی های به اصطلاح با فرهنگ, تو مرده پرستی هم دست ما ایرونی ها رو از پشت بسته اند :تا موقعه ای که روشنفکر ونویسنده مشهورفرانسوی , که همه جا واسش دست و پا میشکنند, در قید حیات هست هی زیر آبشو میزنند و بد و بیراه بهش میگن !! وتا طرف مرد و رفت زیر خاک ,میزارنش بالای طاقچه و هی قربون صدقش میرن و فخر فروشی که بعله, فلانی فرانسوی بود و...!!! خلاصه کنم : این هم یه مشت از اون  گند گوئی ها و حرفای دهن پر کنی هست  که فرد نویسنده- بدون هیچ پایه و اساس و تحقیقات مردم شناسانه- سرهم بندی کرده و میخواد تحویل یه مشت افرادی که تو عمرشون لای کتابی رو باز نکرده اند (و یا تازه بر خلاف منی که -مزید بر علت- هم تو فرانسه زندگی کرده ام  و هم تو انگلیس و آمریکا شمالی و لاتین) ولی حالا روزی 2-3 ساعت پشت کامپیوتر به خوندن کلی جفنگیات وقتشونو میگذرونند و بلغور میکنن این مطلب و اون مطلب رو ....و به خیال خام خویش میخوان به اصطلاح "مطالعاتشون وسعت" ببخشند...,بده !! بعدش هم  خواننده های مقهور شده واسه اینو اون میفرستند مطلب فوق رو و  "چهچه و بهبه "سر میدن...و بالاش مینویسن : "چی نوشته طرف....زده به قلب مطلب" و.... !!!

(6) درسته که سانسور جز لاینفک رژیم های دیکتاتوری و تمامیت خواه (مثل بلوک شرق سابق و ایران کنونی)بوده وهست ولی مختص شون نیست. باز تو همین غرب یکی از راههای جلوگیری از رشد آگاهی مردم همانا استفاده از حربه سانسور در گزارشهای خبری در روزنامه ها, و رادیو تلویزیون  بوده ومیباشد.در ضمن از 11 سپتامبر 2001 به اینطرف 100 برابر شده تیغ این سانسور(و اوبامای بیشرم اخطار یه صادر کرده که دکمه قطع ایترنت دستش هست و...) !!تا یادم نرفته گفته باشم, بالای اولین صفحه نیویورک تایمز(متعلق به صهیونیستها) نوشته:"تمامی اخباری که مناسب هست برای چاپ"!! این مناسب بودن یا نبودن ها رو واسه خواننده روزنامه مذکورخود سانسور چی غالب بر روزنامه تعیین میکنه وبس !

(7)در ضمن نویسنده "متوهم بودن " خودشو ,مثل اون مثل معروف که میگه"کافر همو رو بدین خود پندارد",تعمیم میده به همه و تازه دو زاریش افتاده که اینطور نیست !! خیر جناب : تا تاریخ بوده تمامی افراد یه کشور یه جور نیاندیشیده و عمل نکرده اند.حتا تو بحبوحه انقلابات و قیام ها هستند افرادی که از لاک بی تفاوتی هاشون در نمیان و در مقابلشون هستند افرادی که جونشون رو نثار آرمانهاشون میکنند. خواب دیدی خیر باشه ! تازه یه چیز دیگه هم اضافه کنم:کلی از افرادی هم که میان تو میدون(منظورم پیگیری اخبار شکنجه و حبس و... اینا نیست بلکه مراحل بعدیش رو میگم) منافع اقتصادی سیاسی خاصی رو دنبال میکنن.مثلا از اطرافیان نزدیک موسوی و کروبی روباه صفت  در برون مرز (منظور گنجی, سروش, کدیور ,نبوی و سازگار و...) که واسه پست های بالا از حالا نقشه کشیده اند که بگذریم, در درون نیزهزاران جوانی که پیرو این جانیان "اصلاح طلب" سینه واسشون سپر  میکنند و بادمجون دورقاب می چینند, فردا انتظار دارن دور بشقاب ها رو لیس بزنند و احیانا پست و مقام های ریز و درشتی روهم که شده بگیرن... 

 (8) مجددا  اگه شما و اطرافیان خوش خیالتون "واسه تبلیغات ساده لوحانه "  خودتونو مورد "مضحکه و مسخره " قرار داد ه اید, دلیل نمیشه به همه تعمیمش بدین! ؟ اینکه چه روزی و به چه مناسبتی مردم بیان تو خیابونها به شما (و منی) که در خارج نشسته و میگی لنگش کن ربط نداره!! و یا احیانا آقای قائم مقامی که تو رادیو واسه خودش جیغ و فریاد را میندازه که "ایها لناس فردا چنین مناسبتیه بیان تو خیابون و..." که نشد حرف !! دینامیسم جنبش توده ای در ایران روند خاص خودشو داره و من و شما تعیین نمیکنیم که!! تازه مهمتر از اون هر روز این جونها  تاکتیک های جدیدی رو واسه آچماز کردن رژیم منفور اسلامی دارن آزمایش میکنن.هر روز شیوه های نوین مبارزاتی(از "آب پاشی" گرفته تا "پاک کردن شیشه های ماشین ها ...)  این رژیم رو به سخره میگیرند و... تحسین همگان را متوجه خودشون میکنه...پس دست از هزیون گوئی برداشته و تعقل پیشه کن دوست گرامی !

(9)بعد میرسیم به ضد و نقیض گوئی های آشکار: از یه طرف میگه "ملتی که بنزین فلان قیمت رو میخره..." و از طرفی میگه اعتصاب بازار رو ببین که به خواستهاشون رسیدن. بالاخره دم خروس یا قسم حضرت عباس !؟ یا مثل بولیوی رو میزنه......!!جناب, هر کشور واسه خودش تاریخچه مبارزاتی کنکرت(مشخص) خودشو داره و واسه همین مبارزات  شکست خرده و پیروز شده اش هست که در این مرحله از فاز تاریخیش سیر میکنه.هیچ ربطی هم نداره تاریخ کشورهای اون سر دنیا رو با این سر یک جور ببینیم و مقایسه کنیم !؟حتا "مقایسه" ایران با همسایه های دیوار به دیوارش(که یک مذهب هم دارند و..) هم صحیح نیست... !!من خودم 32 ساله راجع به مبارزات اجتماعی سیاسی پرو مطالعه دارم,به خودم جرات هم چین مقایسه های ناهمگون را نخواهم داد.حالا شما تو خبرها  یه چیز به گوشها ت خورده و"متخصص" جنبش های اجتماعی شده و حکم صادر میکنی !؟ بابا ای والا , رو که نیست سنگ پا قزوینه !!
تازه با کمال بیشرمی نوطوق میکنی که ملت ایران سزاوار داشتن دموکراسی نیست!! اینجاست که میگم: میبخشی شما خیلی بی جا میکنی که هم چنین خزعبلاتی رو مینویسی.اصلا کی هستی, که بخودت جرات نوشتن مزخرفاتی اینچنینی رو میدی !؟ 

(10)بالاخره آخر سر تازه میفهمیم جناب "خسته " شده از "پیگیری خبر و ..." و میخواد بره "زندگی"(انگلی و بی خیالی محض) شو بدون دغدغه سیاسی اجتماعی, بدون شعار "مرده باد زنده باد "...ادامه بده ...و واسه اینکه خالی از عریضه هم نباشه واسه "دیگران " و "آیندگان" هم نسخه "خوب بودن" و .... صادر میکنه !! بابا پدرت خوب -مادرت خوب, تو رو از اول چه به این غلط ها !؟ امثال تو میلیونهاش تو دنیا یافت میشه ....و وقتی هم میگن :" تاریخ رو توده ها میسازند" منظورشون شماها نبوده ونیست....هر چند سر بزنگا پیداتون خواهد شد و از "خوان نعمت" سهم تون رو با بیشرمی تمام  طلب خواهید کرد....این قصه سر دراز دارد....تو رو به خیر و ما رو به سلامت

پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment