Monday, March 26, 2012

جدی بگیریم  اینجا ایران است و بحث نظارت(*) بر هیچ کاری اصولی نیست

مصاحبه رئیس سازمان غذا و دارو

ازمرغ فروش می خواهید که مرغ راپاک کند وتمام پوست و اشغال وچربی
و دل و روده آنرا بگیرد
او هم این کار رامی کند و زواید را درپاتیلی میریزد ومرغ پاک کرده را به بیش از
دو برابرقیمت به شمامی فروشد
چند روزبعد (اگر بضاعت مالی اش را داشته باشید) برای فرزندان دلبندتان با قیمت های  گزاف پیتزا یا ساندویچ کالباس و سوسیس سفارش می دهید وچه بسا خودتان هم با لذت ناخنکی به آن می زنید
وکلی خوشحال می شوید که چه غذای دلچسبی برای فرزندانتان خریده اید
غافل ازاین که همان پوست و دل و روده و پی و چربی های مملو از هورمون
را که چند روزقبل به قیمت مرغ کامل و پاک نکرده خریده و سپس دور ریخته بودید
دوباره خریده اید و بالذت شاهدخورده شدن انها توسط فرزندان عزیز و دلبندتان هستید
بعدهم غصه می خورید که چراسینه پسرهشت نه ساله دلبندتان مانند سینه های
یک دختر سیزده چهارده ساله شده وکم کم دارد نیاز به سینه بند پیدا می کند
و دلخراش تر انکه همین فرزندی راکه ازجان خود عزیزتر می دارید به
سی سالگی نرسیده به دلیل چاقی و اختلالات هورمونی و گرفتگی عروق
  به آن بیمارستان ببرید و بر
بخت بد او و بخت بدخودتان نفرین کنید

تولید کالباس و سوسیس زیر پله‌ای و روی پله ای

از خمیر امحا و احشای مرغ!

***********************************
فارس:رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام تولید سوسیس و کالباس زیر پله‌ای و استفاده از خمیر مرغ (که حاوی همه امحا و احشای زائد مرغ هم هست) در تولید این محصولات گفت: حتی اگر جلوی چشمم از بهترین جای گوشت هم در تولید این فرآورده‌ها استفاده کنند لب به سوسیس و کالباس نمی‌زنم.

احمد شیبانی درباره وضعیت تولید فرآورده‌های پروتئینی در کشور افزود:‌ وقتی ما حدود ۲ سال پیش مسئولیت غذا و دارو را پذیرفتیم برخی تولید کنندگان سوسیس و کالباس از خمیر مرغ که حاوی همه امحا و احشا و اشغال مرغ بود استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: ما نامه نوشتیم که جلوی این کار را بگیریم، بگذریم که چقدر اذیت شدیم و چقدر مقاومت کردند اما این یک واقعیت است که می‌گفتند اگر ما از این مواد استفاده نکنیم ضرر می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: برخی کارخانه‌های بزرگ و معروف آمدند که این دستورالعمل را رعایت کنند اما بعد معلوم شد که یکسری تولید کنندگان زیر پله‌ای و قاچاق در بازار هستند که این کارها را می‌کنند و محصولات با قیمت ارزان وارد بازار می‌کنند و در اختیار ساندویچی‌ها قرار می‌دهند.

وی افزود: کارخانه‌های بزرگ و معروف سوسیس و کالباس که از وزارت بهداشت پروانه دارند، مشکلات کمتری دارند اما همه سوسیس و کالباس‌های که در بازار هستند که از برندهای معروف نیستند، شما می‌روی در ساندویجی یک کالباس یا سوسیسی را لای نان می‌گذارد و به شما می‌دهد از کجا می‌دانید که چیست.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: تازه سوسیس و کالباس فله هم در بازار هست، ما وظیفه داشتیم این برخورد را داشته باشیم و محکم هم پای آن ایستادیم و گفتیم خلاف است بعد هم آیین نامه آن را به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کردیم و گفتیم پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: البته اگر محصولات قاچاق وارد بازار شود باید مسئولان معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و بهداشت محیط با آن برخورد کنند و مأموران بهداشتی که در محل عرضه مرغ در مغازه‌ها حاضر می‌شوند و جلوی آنها مرغ را پوست می‌کنند و اشغالش را در یک ظرف می‌اندازند باید مراقبت کنند که این اشغالها وارد سیستم نشود.

شیبانی افزود: بنده خودم لب به سوسیس و کالباس نمی‌زنم حتی اگر جلوی چشمم گوشت ران را هم بگذارند و با آن سوسیس و کالباس درست کنند باز هم نمی‌خورم و کلاً وزارت بهداشت به مردم توصیه می‌کند که اصلاً فست فود و سوسیس و کالباس یا همبرگر نخورند. 
*****************************
(*)البته این مطلب برای اینجانب که, با سابقه 38 سال گیاهخواری ,لب به گوشت و مرغ و ماهی نمی زنم صدق نمیکند.(محصولات حیوانی را, که به شکنجه و مرگ  حیوانات بی زبان ختم نمیشود, از قبیل ماست, پنیر , تخم مرغ - و شیر را از نوع سویا -مصرف میکنم) !!  در حقیقت و صرفا برای خوانندگان عزیز که کماکان 'لاشه حیوانات' را نوش جان میکنند درج میکنم تا شاید, فقط شاید, یک تلنگری زده باشم به شیوه تغذیه مبارکتان.سلامت و شاد و خرسند باشید.
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment