کتاب نقل قولهائی از آنارشیستها
Quotation from Anarchists
ویراستار : پل برمن
Edited by : Paul Berman
ترجمه از : پیمان پایدار
************************
مقدمه مترجم
این کتاب شامل 220 صفحه میباشد. 24 صفحه مقدمه ویراستار را در این مرحله از ترجمه فاکتور میگیرم. در آینده اگر عمر کفاف داد و وقتی بود,چرا که مطالب آنارشیستی برای ترجمه فوق العاده زیاد موجود میباشند, تمام و کمال آنرا بشکل پی.دی.اف. در خدمت علاقمندان قرار خواهم داد.
*********************
لیست فصلهای کتاب
Editor's Introductionصفحه3 :مقدمه ویراستار
What Is Anarchismصفحه 27: آنارشیست چیست
Smash The State صفحه 36: داغان کردن دولت
"Capitalismis the Greatest Crime of All"صفحه 78:سرمایه داری بزرگترین جنایت پیشه هاست
Abolish Godصفحه 87: ملغی کردن خدا
Revolutionصفحه 93: انقلاب
The Anarchistsصفحه 127: آنارشیستها
Who Makes the Revolutionصفحه 147: چه کسانی انقلاب میکنند
Anarchyصفحه 160: آنارشی
Bibographical Notesصفحه 213: نوتهای بیوگرافیک
Books on Anarchismصفحه 217: کتابهائی در مورد آنارشیسم
************************
فصل هشتم و آخر: آنارشی
در 47 قسمت
قسمت چهل و چهارم
*********************
آموزش برای آزادی
"قویترین سنگر نظام سرمایه داری جهل قربانیانش است."
آدولف فیشر، محکوم به دار آویخته شدن ، شیکاگو، 1886
ADOLPH FISCHER,on being sentenced to hang,Chicago,1886
*********************
"آموزش(و پرورش) چیست جز سرمایه ذهنی ، مجموعه ای از کار ذهنی همه نسل های گذشته؟ چگونه یک ذهن نادان را، هر چند طبیعتا پر انرژی ممکن است باشد، میتوان در مبارزه مقابل قدرت جمعی ذهنی تولید شده توسط قرنها توسعه نگه داشت؟ به همین دلیل است که ما اغلب افراد هوشمندی از مردم را با تعجب ودهن باز (هیبت) مقابل تحصیل کرده های احمق میبینیم . "
میخائیل باکونین، علم و وظایف فوری انقلابی، 1870
MICAHEL BAKUNIN,Science and the Urgent Revolutionary Task,1870
**********************
"دولت ها همیشه در مورد آموزش (و پرورش) مردم با دقت سعی کرده اند دست بالا را داشته باشند . آنها بهتر از هر کس دیگری میدانند که قدرتشان تقریبا به طور کامل در مدرسه بنیان گذاشته شده است. از این رو، آنها آن را در انحصار بیشتر و بیشتر خود در می آورند ."
فرنسیسکو فرر، تمدید مدرسه، 1909
FRANCISCO FERRER,The Renewed School,1909
*********************
"مدارس دولتی! کالج ها و دیگر موسسات آموزشی، آیا آنها شکلهائی از سازمان نیستند، که فرصتهای خوب آموزشی به مردم ارائه میدهند ؟ دور از آن. مدرسه، بیش از هر نهاد دیگر، یک پادگان واقعیست ، جائیکه ذهن انسان را تهی کرده و با دستکاری برای تسلیم کردن و کنترل به شیوه های مختلف اجتماعی و اخلاقی و بالنتیجه آماده گردیده برای ادامه سیستم استثمار و ستم بر ما"
اما گلدمن، در کنگره آنارشیست بین المللی، آمستردام، 1907
EMMA GOLDMAN, at the Congress of the Anarchist International, Amesterdam,1907
برای قسمت اول و دوم و سوم رجوع کنید به
چهاردهم و 20م و 21م ماه ژوئن 2015
برای قسمت چهارم و 5م و 6م و 7م و 8م رجوع کنید به
هفدهم و 26م و 27م و 28م و 29م سپتامبر2015
برای قسمت 9م ,10م , 11م , 12م , 13م , 14م , 15م , 16م , 17م
و 18م , 19م , 20م , 21م , 22م , 23م , 24م , 25م و 26م رجوع کنید به
اول , 2م , 3م , 4م , 5م , 6م , 7م , 8م , 9م , 10م , 11م , 12م
و 14م , 15م , 18م , 19م , 22م و 30م ماه اکتبر2015
برای قسمت 27م , 28م , 29م , 30م , 31م, 32 م, 33م , 34م , 35م , 36م , 37م, 38م
سی و نهم , چهلم ,چهل یکم , چهل دوم و چهل سوم رجوع کنید به
2015اول , 5م ,6 م, 7م, 8م, 9م, 10م, 11م,12م , 13م , 14م, 15م , 16م ,17 م, 18م ,19م و 20م نوامبر
***********************سی و نهم , چهلم ,چهل یکم , چهل دوم و چهل سوم رجوع کنید به
2015اول , 5م ,6 م, 7م, 8م, 9م, 10م, 11م,12م , 13م , 14م, 15م , 16م ,17 م, 18م ,19م و 20م نوامبر
آموزش برای آزادی
"قویترین سنگر نظام سرمایه داری جهل قربانیانش است."
آدولف فیشر، محکوم به دار آویخته شدن ، شیکاگو، 1886
ADOLPH FISCHER,on being sentenced to hang,Chicago,1886
*********************
"آموزش(و پرورش) چیست جز سرمایه ذهنی ، مجموعه ای از کار ذهنی همه نسل های گذشته؟ چگونه یک ذهن نادان را، هر چند طبیعتا پر انرژی ممکن است باشد، میتوان در مبارزه مقابل قدرت جمعی ذهنی تولید شده توسط قرنها توسعه نگه داشت؟ به همین دلیل است که ما اغلب افراد هوشمندی از مردم را با تعجب ودهن باز (هیبت) مقابل تحصیل کرده های احمق میبینیم . "
میخائیل باکونین، علم و وظایف فوری انقلابی، 1870
MICAHEL BAKUNIN,Science and the Urgent Revolutionary Task,1870
**********************
"دولت ها همیشه در مورد آموزش (و پرورش) مردم با دقت سعی کرده اند دست بالا را داشته باشند . آنها بهتر از هر کس دیگری میدانند که قدرتشان تقریبا به طور کامل در مدرسه بنیان گذاشته شده است. از این رو، آنها آن را در انحصار بیشتر و بیشتر خود در می آورند ."
فرنسیسکو فرر، تمدید مدرسه، 1909
FRANCISCO FERRER,The Renewed School,1909
*********************
"مدارس دولتی! کالج ها و دیگر موسسات آموزشی، آیا آنها شکلهائی از سازمان نیستند، که فرصتهای خوب آموزشی به مردم ارائه میدهند ؟ دور از آن. مدرسه، بیش از هر نهاد دیگر، یک پادگان واقعیست ، جائیکه ذهن انسان را تهی کرده و با دستکاری برای تسلیم کردن و کنترل به شیوه های مختلف اجتماعی و اخلاقی و بالنتیجه آماده گردیده برای ادامه سیستم استثمار و ستم بر ما"
اما گلدمن، در کنگره آنارشیست بین المللی، آمستردام، 1907
EMMA GOLDMAN, at the Congress of the Anarchist International, Amesterdam,1907
No comments:
Post a Comment