کتاب نقل قولهائی از آنارشیستها
Quotation from Anarchists
ویراستار : پل برمن
Edited by : Paul Berman
ترجمه از : پیمان پایدار
************************
مقدمه مترجم
این کتاب شامل 220 صفحه میباشد. 24 صفحه مقدمه ویراستار را در این مرحله از ترجمه فاکتور میگیرم. در آینده اگر عمر کفاف داد و وقتی بود,چرا که مطالب آنارشیستی برای ترجمه فوق العاده زیاد موجود میباشند, تمام و کمال آنرا بشکل پی.دی.اف. در خدمت علاقمندان قرار خواهم داد.
*********************
لیست فصلهای کتاب
Editor's Introductionصفحه3 :مقدمه ویراستار
What Is Anarchismصفحه 27: آنارشیست چیست
Smash The State صفحه 36: داغان کردن دولت
"Capitalismis the Greatest Crime of All"صفحه 78:سرمایه داری بزرگترین جنایت پیشه هاست
Abolish Godصفحه 87: ملغی کردن خدا
Revolutionصفحه 93: انقلاب
The Anarchistsصفحه 127: آنارشیستها
Who Makes the Revolutionصفحه 147: چه کسانی انقلاب میکنند
Anarchyصفحه 160: آنارشی
Bibographical Notesصفحه 213: نوتهای بیوگرافیک
Books on Anarchismصفحه 217: کتابهائی در مورد آنارشیسم
************************
فصل هشتم و آخر: آنارشی
در 47 قسمت
قسمت چهل و ششم
*********************
"تا زمانی که دو، یا چندین، درجه از آموزش و پرورش برای لایه های مختلف جامعه وجود دارد، لزوما طبقات وجود خواهند داشت ، بزبانی دیگر، امتیازات اقتصادی و سیاسی برای بخش کوچکی از خوش شانسان، و برده داری و فقر برای اکثریت بزرگی از توده ها. به عنوان اعضای انجمن بین المللی کارگران ما برابری می خواهیم ، و چون ما برابری می خواهیم، ما همچنین میبایست آموزش کامل بخواهیم، برابر برای همه .
اما،از ما میپرسند، اگر همه آموزش یابند ،چه کسی کار خواهد کرد؟ پاسخ ما ساده است: همه باید کارکنند و همه باید آموزش ببینند ."
میخائیل باکونین، آموزش و پرورش پیوسته، 1869
MICHAEL BAKUNIN, Integral Education,1869
*************************
"کودک اموال هیچ کس است، او به خودش تعلق دارد؛ و در دوره ای که او قادر به محافظت از خود نمیباشد، زمانی که او می تواند در معرض استثمار( سوءاستفاده) قرار بگیرد، این وظیفه جامعه است که از او محافظت کرده و رشد او را تضمین کند. جامعه همچنین موظف به نگهداری از اوست : در کمک به پرداخت ایاب و ذهاب و خرجهای متعددی که آموزش او میطلبد، جامعه تنها پیش پرداخت میکند، که کودک با کار خود بازپرداخت خواهد کرد زمانی که او تبدیل به یک تولید کننده گردد ."
جیمز گیلوم، ایده هائی پیرامون سازمان اجتماعی، 1876
JAMES GUILLAUME, Ideas on Social Organisation,1876
*************************
"رشد و پرورش کودک میبایست به روند آزادسازی توسط روش هایی که ایده های از قبل آماده شده تحمیل نگردند صورت پذیرد . اینگونه هست که رشد طبیعی خود کودک تحقق خواهد یافت."
الکساندر برکمن، زمین مادر، نوامبر، 1910
ALEXANDER BERKMAN, Mother Earth, November,1910
**************************
"در یک کلام، کار ما آموزش دادن این ایده بر ذهن کودکان است که بهبود وضعیت آنان در نظم اجتماعی نسبت مستقیم با کسب توسعه دانش و قدرت آنها دارد ؛ و دوره سپیده دم شادی عمومی مطمئنا زمانی خواهد رسید که آنها همه خرافات مذهبی و غیره را که تا به حال آسیب زیادی رسانده را دور افکنده باشند. با این حساب هیچ پاداش و یا مجازاتی در مدارس ما وجود نخواهد داشت . "
فرنسیسکو فرر، منشا و ایده آل مدرسه مدرن ، 1913
FRANCISCO FERRER, The Origins and Ideal of Modern School,1913
*************************
"اجازه دهید ترس گفتن این را نداشته باشیم که ما می خواهیم انسان قادر به تحول بی وقفه شود، قادر به نابود کردن و تجدید محیط خود بدون توقف، و تجدید خود نیز هم؛ انسانهائی که استقلال فکریشان بزرگترین نیرویشان خواهد بود، که همیشه آماده پذیرش آنچه که بهترین است ، شاد شدن در پیروزی ایده های جدید ، مشتاق به زیستن چندین زندگی در یک زندگی . جامعه از چنین انسانهائی میترسد; بنابراین، ما . نباید امیدواریم باشیم که او هرگز بخواهد که قادر به دریافت چنین آموزشی باشد "
فرنسیسکو فرر، منشا و ایده آل مدرسه مدرن ، 1913
FRANCISCO FERRER, The Origins and Ideal of Modern School,1913
برای قسمت اول و دوم و سوم رجوع کنید به
چهاردهم و 20م و 21م ماه ژوئن 2015
برای قسمت چهارم و 5م و 6م و 7م و 8م رجوع کنید به
هفدهم و 26م و 27م و 28م و 29م سپتامبر2015
برای قسمت 9م ,10م , 11م , 12م , 13م , 14م , 15م , 16م , 17م
و 18م , 19م , 20م , 21م , 22م , 23م , 24م , 25م و 26م رجوع کنید به
اول , 2م , 3م , 4م , 5م , 6م , 7م , 8م , 9م , 10م , 11م , 12م
و 14م , 15م , 18م , 19م , 22م و 30م ماه اکتبر2015
برای قسمت 27م , 28م , 29م , 30م , 31م, 32 م, 33م , 34م , 35م , 36م , 37م, 38م
سی و نهم , چهلم ,41م , 42م,43م , 44م و 45م رجوع کنید به
19,اول , 5م ,6 م, 7م, 8م, 9م, 10م, 11م,12م , 13م , 14م, 15م , 16م ,17 م, 18م
2015م, 20م , 21م و 22م نوامبر
***********************سی و نهم , چهلم ,41م , 42م,43م , 44م و 45م رجوع کنید به
19,اول , 5م ,6 م, 7م, 8م, 9م, 10م, 11م,12م , 13م , 14م, 15م , 16م ,17 م, 18م
2015م, 20م , 21م و 22م نوامبر
"تا زمانی که دو، یا چندین، درجه از آموزش و پرورش برای لایه های مختلف جامعه وجود دارد، لزوما طبقات وجود خواهند داشت ، بزبانی دیگر، امتیازات اقتصادی و سیاسی برای بخش کوچکی از خوش شانسان، و برده داری و فقر برای اکثریت بزرگی از توده ها. به عنوان اعضای انجمن بین المللی کارگران ما برابری می خواهیم ، و چون ما برابری می خواهیم، ما همچنین میبایست آموزش کامل بخواهیم، برابر برای همه .
اما،از ما میپرسند، اگر همه آموزش یابند ،چه کسی کار خواهد کرد؟ پاسخ ما ساده است: همه باید کارکنند و همه باید آموزش ببینند ."
میخائیل باکونین، آموزش و پرورش پیوسته، 1869
MICHAEL BAKUNIN, Integral Education,1869
*************************
"کودک اموال هیچ کس است، او به خودش تعلق دارد؛ و در دوره ای که او قادر به محافظت از خود نمیباشد، زمانی که او می تواند در معرض استثمار( سوءاستفاده) قرار بگیرد، این وظیفه جامعه است که از او محافظت کرده و رشد او را تضمین کند. جامعه همچنین موظف به نگهداری از اوست : در کمک به پرداخت ایاب و ذهاب و خرجهای متعددی که آموزش او میطلبد، جامعه تنها پیش پرداخت میکند، که کودک با کار خود بازپرداخت خواهد کرد زمانی که او تبدیل به یک تولید کننده گردد ."
جیمز گیلوم، ایده هائی پیرامون سازمان اجتماعی، 1876
JAMES GUILLAUME, Ideas on Social Organisation,1876
*************************
"رشد و پرورش کودک میبایست به روند آزادسازی توسط روش هایی که ایده های از قبل آماده شده تحمیل نگردند صورت پذیرد . اینگونه هست که رشد طبیعی خود کودک تحقق خواهد یافت."
الکساندر برکمن، زمین مادر، نوامبر، 1910
ALEXANDER BERKMAN, Mother Earth, November,1910
**************************
"در یک کلام، کار ما آموزش دادن این ایده بر ذهن کودکان است که بهبود وضعیت آنان در نظم اجتماعی نسبت مستقیم با کسب توسعه دانش و قدرت آنها دارد ؛ و دوره سپیده دم شادی عمومی مطمئنا زمانی خواهد رسید که آنها همه خرافات مذهبی و غیره را که تا به حال آسیب زیادی رسانده را دور افکنده باشند. با این حساب هیچ پاداش و یا مجازاتی در مدارس ما وجود نخواهد داشت . "
فرنسیسکو فرر، منشا و ایده آل مدرسه مدرن ، 1913
FRANCISCO FERRER, The Origins and Ideal of Modern School,1913
*************************
"اجازه دهید ترس گفتن این را نداشته باشیم که ما می خواهیم انسان قادر به تحول بی وقفه شود، قادر به نابود کردن و تجدید محیط خود بدون توقف، و تجدید خود نیز هم؛ انسانهائی که استقلال فکریشان بزرگترین نیرویشان خواهد بود، که همیشه آماده پذیرش آنچه که بهترین است ، شاد شدن در پیروزی ایده های جدید ، مشتاق به زیستن چندین زندگی در یک زندگی . جامعه از چنین انسانهائی میترسد; بنابراین، ما . نباید امیدواریم باشیم که او هرگز بخواهد که قادر به دریافت چنین آموزشی باشد "
فرنسیسکو فرر، منشا و ایده آل مدرسه مدرن ، 1913
FRANCISCO FERRER, The Origins and Ideal of Modern School,1913
No comments:
Post a Comment