Wednesday, November 25, 2015

کتاب نقل قولهائی از آنارشیستها
Quotation from Anarchists

ویراستار : پل برمن
Edited by : Paul Berman

ترجمه از : پیمان پایدار
************************

مقدمه مترجم 
این کتاب شامل 220 صفحه میباشد. 24 صفحه مقدمه ویراستار را در این مرحله از ترجمه فاکتور میگیرم. در آینده اگر عمر کفاف داد و وقتی بود,چرا که مطالب آنارشیستی برای ترجمه فوق العاده زیاد موجود میباشند, تمام و کمال آنرا بشکل پی.دی.اف. در خدمت علاقمندان قرار خواهم داد.
********************* 

لیست فصلهای کتاب
Editor's Introductionصفحه3 :مقدمه ویراستار  
 What Is Anarchismصفحه 27: آنارشیست چیست
Smash The State صفحه 36: داغان کردن دولت
"Capitalismis the Greatest Crime of All"صفحه 78:سرمایه داری بزرگترین جنایت پیشه هاست
Abolish Godصفحه 87: ملغی کردن خدا
Revolutionصفحه 93: انقلاب
The Anarchistsصفحه 127: آنارشیستها
Who Makes the Revolutionصفحه 147: چه کسانی انقلاب میکنند
Anarchyصفحه 160: آنارشی
Bibographical Notesصفحه 213: نوتهای بیوگرافیک
Books on Anarchismصفحه 217: کتابهائی در مورد آنارشیسم
************************

فصل هشتم و آخر: آنارشی
در 47 قسمت
قسمت چهل و هفتم و آخر 
*********************


برای قسمت اول و دوم و سوم رجوع کنید به
چهاردهم و 20م و 21م ماه ژوئن 2015
برای قسمت چهارم و 5م و 6م و 7م و 8م رجوع کنید به
هفدهم و  26م و 27م و 28م  و 29م سپتامبر2015
برای قسمت 9م ,10م , 11م , 12م , 13م , 14م , 15م , 16م , 17م
و 18م , 19م , 20م , 21م , 22م , 23م , 24م , 25م و 26م رجوع کنید به
اول , 2م , 3م , 4م , 5م , 6م , 7م , 8م , 9م , 10م , 11م , 12م
  و 14م , 15م , 18م , 19م , 22م و 30م ماه اکتبر2015
 برای قسمت 27م , 28م , 29م , 30م , 31م, 32 م, 33م , 34م , 35م , 36م , 37م, 38م
   سی و نهم , چهلم ,41م , 42م,43م , 44م , 45م و 46م رجوع کنید به
  19,اول , 5م ,6 م, 7م, 8م, 9م, 10م, 11م,12م , 13م , 14م, 15م , 16م ,17 م, 18م
2015م, 20م , 21م , 22م و 23م نوامبر
***********************


"تمام آموزش و پرورش عقلانی در تحلیل نهائی هیچ چیز جز نابودی تدریجی اقتدار  به نفع آزادی نیست، اهداف نهایی آموزش و پرورش لزوما به معنای رشد انسان آزاد همراه با احساس احترام و عشق به آزادی دیگران است."



میخائیل باکونین، امپراتوری مستبد آلمانی ، 1871
MICHAEL BAKUNIN, The Knouto- Germanic Empire, 1871
*********************

"ما به طور کامل به ضرورت تخصصی دانش اذعان داریم ، اما ما معتقدیم که تخصص میبایست بدنبال آموزش عمومی بیاید ، و اینکه آموزش عمومی میبایست در علم و صنایع دستی به طور یکسان داده شود. با تقسیم جامعه به کارگران فکری و  کارگران یدی ما با ترکیب از هر دو نوع فعالیتها مخالفیم . "



پیتر کروپوتکین، زمینهای کشاورزی ، کارخانه ها، و کارگاه های آموزشی ، 1898
PETER KROPOTKIN, Fields, Factories, and Workshops, 1898
*********************

"همه کارگران میبایست دستور العمل کامل را هم  در مورد هر صنعت تخصصی  و هم در مورد تمام زمینه های صنعت دریافت دارند. در نتیجه، تمام موسسات صنعتی در مقیاس بزرگ که در آن تقسیم کار(فونکسیون) موجود است می توانند به عنوان کارگاه و مدرسه برای کارگران ، هم  نظری و عملی، که در حال گذراندن دوره کارآموزی و یا آنهائی که هنوز همکار نیستند خدمت کنند . "



 پیتر.- ژ. پرودون، عدالت در انقلاب و کلیسا،1858
P.-J.PROUDHON,Justice in the Revolution and the Church,1858
*********************

"کار، بمانند خود خلاقیت، در طرح یکسان ، اما بی نهایت در اشکالی که بخود  میگیرد متنوع است.
بنابراین، هیچ دلیلی وجود ندارد که کارآموزی کارگران نمیبایست برای تمامیت  فعالیت های صنعتی به جای این که صرفا در مورد یک بخش آن باشد طراحی شود

عواقب چنین سیستم آموزشی غیرقابل حساب میباشد. کاملا جدا از اقتصاد، می تواند یک تغییر عمیق در روح انسان بوجود آورد؛ ویژگی های بشریت به طور کامل تغییر خواهند کرد . تمامی آثار تحقیر / تخریب باستان ناپدید ، خون آشام متعالی حذف ، روحیه به طور کامل تغییر خواهد کرد، و تمدن به سطح بالاتری حرکت می کند. کار   تبدیل به الهیات؛ دین خواهد شد. "


 پیتر.- ژ. پرودون، عدالت در انقلاب و کلیسا،1858
P.-J.PROUDHON,Justice in the Revolution and the Church,1858
**********************

"تکرارفرمول پرودون، ما می گوئیم: اگر آکادمی نیروی دریایی خودش یک کشتی  با ملوانانی که از حقوق برابر و دریافت آموزش و پرورش نظری برخور دارند نیست ، پس ملوانانی تربیت نخواهد داد بلکه افسرانی که نظارت به ملوانان میکنند ؛ اگر یک آکادمی فنی بخودی خود یک کارخانه نیست، و یک مدرسه تولیدی نیز .نیست، پس  سرکارگران و مدیران تربیت خواهد کرد و نه کارگر؛ و به همین ترتیب ما به این موسسات ممتاز نیازی نداریم ؛ ما نه دانشگاهها و نه آکادمیهای فنی و نه  آکادمیهای نیروی دریایی برای اقلیتی ناچیز نمیخواهیم ؛ ما نیاز به بیمارستان، کارخانه، کارخانه شیمیایی، کشتی، مدارس تولیدی برای کارگران، که، با دسترسی برای همگان ، با سرعت غیر قابل تصور از استاندارد حاضر در دانشگاه ها و آکادمی ها جلو خواهند زد . "


پیتر کروپوتکین،آیا ما میبایست خودمان را مشغول داریم 1873 ....؟
PETER KROPOTKIN,Must We Occupy Ourselves....?1873
*********************

 آنارشیسم به انسان میگوید،  خود را از قید و بندهای ذهنی رها کن ، زیرا تا زمانی که شما  برای خود فکر و قضاوت نکنی از سلطه تاریکی، بزرگترین مانع  برای همه  پیشرفت، خلاص نخواهی شد."



اما گلدمن، آنارشیسم، 1910
EMMA GOLDMAN, Anarchism, 1910
_________________________________

پسگفتار
  در اینجا میبایست به خوانندگان عزیز یادآور شوم که در یکماه آینده مقدمه این کتاب، که به تعویق افتاده بود، را نیز ترجمه کرده و متعاقبا پی. دی .اف آنرا توسط رفیق عزیز و گرامیمان 'روزا'، در بلاگ/سایت ' آرشیو روزا'، در خدمت همه خوانندگان قرار خواهیم داد.
بامید روزهای هر چه روشنتر
پیش بسوی آنارشی
زنده باد آزادی
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment